نیکی هیلی: افغانستان به روند مذاکرات صلح با طالبان نزدیک تر شده است

نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه سفرش به افغانستان دستاوردهای زیادی داشته است، گفت که دولت کابل به روند مذاکرات صلح با طالبان نزدیک تر شده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه سفرش به افغانستان دستاوردهای زیادی داشته است، گفت که دولت کابل به روند مذاکرات صلح با طالبان نزدیک تر شده است.

به گزارش مهر به نقل از داون نیوز، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، در جلسه شورای این سازمان، سفر هیأت شورای امنیت به افغانستان را پر دستاورد خواند.

وی اوایل هفته جاری در جمع هیأت عالی رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد کابل شد و با رهبران دولت وحدت ملی افغانستان، دیدار کرد.

هیلی در جمع خبرنگاران گفت که افغانستان به روند مذاکرات صلح با طالبان نزدیک‌تر شده است، وی اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی به آغاز گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان ابراز خوشبینی کرد که به تازگی نمایندگانی از دو طرف در ترکیه با یکدیگر دیدار کرده اند.

دیدار نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان غیر رسمی و مقدمه ای برای آغاز مذاکرات رسمی خوانده شده است.

در همین حال «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند. غنی خطاب به طالبان گفت که اگر افغانستانی هستید، اختیارتان را دست کشور همسایه ندهید و وارد گفتگوهای صلح شوید.

نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل همچنین استراتژی کشورش برای افغانستان را موثر خواند و گفت: ما همراه با دولت افغانستان در راستای روند صلح بر روی برنامه ای کار می کنیم که هدف از آن تبدیل نشدن بیشتر افغانستان به پایگاهی امن برای گروه های تروریستی است.

هیلی تاکید کرد که خواست اساسی افغانستان از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزایش فشار به پاکستان است.

گفتنی است که مقامات آمریکا و افغانستان، بارها پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده اند؛ مسئله ای که پاکستان آن را به شدت رد می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار