کمبود 1000نفری نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: سال آینده با بازنشسته شدن ۳ هزار نفر و ورود ۲ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش، با یک‌هزار نفر کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.

فرماندار اصفهان گفت: سال آینده با بازنشسته شدن ۳ هزار نفر و ورود ۲ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش، با یک‌هزار نفر کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.
به گزارش تسنیم ، احمد رضوانی عصر دیروز در نشست شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان با تبریک کسب رتبه نخست در شورای آموزش و پرورش استان در کشور و رتبه ممتاز شورای پروش شهرستان اظهار داشت: 50 درصد از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان اصفهان وجود دارد.
وی افزود: باید آموزش و پرورش را وزارتخانه‌ای نگاه کرد که برای آینده سرمایه گذاری می‌کند و بنگاه اقتصادی نیست. در اصول قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان ذکر شده و دولت موظف است زمینه این امر را فراهم و به مشکلات رسیدگی کند.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه بیشترین تراکم با رقم 29.2 درصد در شهر اصفهان است،‌ تصریح ‌کرد: گزارش وضعیت موجود در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مصوبات این جلسه برای استاندار و رئیس شورا ارسال شود.
وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت سال آینده با در نظر گرفتن شرایط مختلف نزدیک به 3 هزار نفر بازنشسته خواهیم داشت. این درحال است پیش‌بینی‌ها برای ورودی حدود 2 هزار نفر است و یک هزار نفر کمبود نیرو داریم‌ که باید از اکنون پیگیری شود.
رضوانی افزود: باید پیرامون وضعیت مدارس مشکل دار و نیروی انسانی در یک بستر مناسب با مسئولان صحبت شود تا به فکر بیافتند. ارتباط با نمایندگان ‌مجلس که درحال بودجه نویسی هستند و ارائه گزارش وضعیت آموزش و پرورش استان ‌به آن‌ها نیز می‌تواند در پیش‌بینی بودجه لازم که تا یک ماه آینده به تصویب می‌رسد، موثر باشد.
وی پیرامون آموزش و پرورش استثنایی و انسداد مبادی بی‌سوادی بیان کرد: باید کارگروه ویژه برای رسیدگی به وضعیت مدارس استثنایی و انسداد مبادی بی‌سوادی تشکیل و مشکلات بررسی شود، موارد را منعکس کنید تا از طریق فرمانداری پیگیری شود و مشکلات به حداقل برسد.
فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود تمام کمبودها و مشکلات باید مسائل را مدیریت کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار