عابدی : ترامپ دیوانه نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هر چند برخی مسأله دیوانه بودن ترامپ را مطرح می کنند، اما به نظر من او فردی بسیار باهوش است که تنها در جهت منافع کشور خودش حرکت می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هر چند برخی مسأله دیوانه بودن ترامپ را مطرح می کنند، اما به نظر من او فردی بسیار باهوش است که تنها در جهت منافع کشور خودش حرکت می کند.

حیدر علی عابدی در رابطه با عملکرد یکساله دولت ترامپ و تأثیرات آن بر ایران، به ایمنا گفت: حیات آمریکا در ایجاد هرج و مرج و آشوب در خاورمیانه و سایر مناطق جهان است و هر چه دیگر کشورها بیشتر درگیر جنگ و اعتراض و اغتشاش باشند، فرصت بیشتری برای بهره برداری آمریکا فراهم می شود و آنها می توانند از این مسیر به تولید و صدور اسلحه بیشتر و ایجاد شغل برای مردم خود بپردازند.

عابدی با اشاره به وضعیت افغانستان و عراق بعد از لشکر کشی آمریکا به این کشورها و نیز ایجاد بحران قطر و تشدید بحران یمن پس از سفر ترامپ به عربستان تصریح کرد: به دلیل همین منافع است که آمریکا هر جا پا می گذارد به جای ثبات، اغتشاش و نا امنی و بحران ایجاد می شود.

وی افزود: هر چند برخی مسأله دیوانه بودن ترامپ را مطرح می کنند، اما به نظر من او فردی بسیار باهوش است که تنها در جهت منافع کشور خودش حرکت می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: در رابطه با عملکرد ترامپ در یکسال گذشته نباید تنها از یک زاویه به قضیه نگاه و اظهار نظر کرد؛ ترامپ از منظر اقتصادی و تأمین منافع مالی برای کشور خودش خوب عمل کرده، اما از نظر سیاسی آبرو و اعتبار آمریکا را از بین برده و وضعیتی را ایجاد کرده که مردم آمریکا احساس می کنند به ساحت ملتشان توهین شده است.

وی تصریح کرد: مردم آمریکا که همیشه داعیه دموکراسی و صلح داشتند، حال رییس جمهوری دارند که به طور علنی به دنبال جنگ افروزی است و می کوشد با دوشیدن عربستان سیاست های خصمانه خود را در خاورمیانه پیش ببرد.

عابدی با اشاره به خروج دولت آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس افزود: یکی از اقدامات ترامپ که به وجهه و اعتبار دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا ضربه شدیدی زده این است که وی بی احترامی به حقوق و قوانین بین المللی را باب کرده و قبح آن را ریخته است.

نماینده مردم اصفهان افزود: در رابطه با تأثیر سیاست های ترامپ بر ایران نیز قضیه از ابعاد گوناگون قابل بررسی است. از منظر اقتصادی سیاست های ترامپ لطمه شدیدی به ایران زده ؛چرا که رویکرد وی به برجام و تهدیدات مکررش به خروج از این توافق بین المللی، سبب شده است تا فضای آرامش و امنیتی که ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه اقتصادی به آن نیاز دارد، از بین برود و در فضای متشنج ساخته شده توسط آمریکا امکانات کشورمان برای استفاده از مزایای برجام کاهش یابد. بنابراین به نظر من هر چند ترامپ از برجام خارج نمی شود، اما موفق شده با رویکرد خود به مزایای ایران از این توافق بین المللی لطمه بزند.

عابدی تصریح کرد: با این وجود، عملکرد ترامپ از منظر سیاسی به نفع جمهوری اسلامی ایران بوده؛ چرا که برای تمامی جامعه جهانی آشکار شده است که ایران به دنبال آرامش، ثبات و صلح است، اما طرف مقابل آن یک رییس جمهور بی منطق است که به هیچ قانون و اخلاقی متعهد نیست و تنها به ایجاد جنگ و اغتشاش و بر هم زدن صلح در دیگر مناطق فکر می کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار