سمینار مدرسه هرگز کافی نیست در شاهین شهر برگزار می شود

سمینار مدرسه هرگز کافی نیست با محوریت استعدادیابی، هدفگذاری و انتخاب رشته برای اولین بار در ایران در شهر شاهین شهر اصفهان برگزار می‌شود.

سمینار مدرسه هرگز کافی نیست با محوریت استعدادیابی، هدفگذاری و انتخاب رشته برای اولین بار در ایران در شهر شاهین شهر اصفهان برگزار می‌شود.

در این سمینار خانم دکترفریده قائمی مدرس استعدادیابی و مهارت‌های تفکری درباره اهمیت این موضوعات صحبت می‌کند و علی صادقی، نویسنده و پژوهشگر در زمینه آموزش و یادگیری جوانان و نوجوانان مطالبی را در همین رابطه ارائه می دهد.

در گفت گویی کوتاه از ایده مدرسه هرگز کافی نیست با علی صادقی نشستیم.

او که نویسنده کتاب «مدرسه هرگز کافی نیست» می باشد، مسیری را برای دانش آموزان روشن می کند که خود در زندگی نتوانسته آن را پیدا کند، لذا با پژوهش در خصوص اینکه چرا دانشجویان و یا هر فرد آماده به کار نمی توانند در آن شغل و حرفه ای که دوست دارند مشغول شوند، مشکل اصلی را پیدا کرده و با نوشتن این کتاب و برگزاری سمیناری در این زمینه قصد کمک به جوانان آینده را دارد.

صادقی صحبتش را با این سوالات آغاز کرد:

چطور می‌توانید استعدادها و توانایی‌های خود را کشف کنید؟

چطور هدفگذاری درستی داشته باشید؟ و چطور از زندگی لذت بیشتری ببرید؟

ما باید نگرشی جدید در خود ایجاد کنیم. در این سمینار اطلاعاتی که شاید در جای دیگری آنها را پیدا نکنید ارائه می شود، در مورد شناخت بهتر از خود و استعدادهایتان، روابط والدین و فرزندان، هدفمند کردن زندگی و انتخاب رشتۀ صحیح که برای نوجوانان دبیرستانی، اولین بار است که در یک سمینار این مطالب ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: یک دیدگاه صحیح و یک نگرش درست می‌تواند زندگی هر فردی خصوصا نوجوانان را در تمام زمینه‌ها متحول کند، نگرشی که ما نسبت به درس و دانشگاه و مدرک و شغل آینده داریم بسیار در موفقیت ما می‌تواند موثر باشد، تصور شما از دریافت مدرک دانشگاهی و شغلی که در آینده می‌خواهید داشته باشید، چیست؟ در سمینار مدرسه هرگز کافی نیست، اطلاعاتی را دریافت می‌کنید که ذهنیت شما را کاملا نسبت به این موضوعات روشن می‌کند.

باید خود، استعدادها و توانایی های خودتان را بهتر بشناسید

این نویسنده و پژوهشگر گفت: برای اینکه از درس خواندن لذت ببرید، برای اینکه انتخاب رشتۀ بهتری داشته باشید، برای اینکه نگرانی و ترسِ هیچ چیزی را نداشته باشید مخصوصا امتحانات، برای اینکه به آرزوهای خودتان برسید، برای اینکه با دیگران بتوانید روابط خوبی برقرار کنید، برای اینکه زمان خودتان را مدیریت کنید، برای اینکه بهتر زندگی کنید، باید خودتان و استعدادها و توانایی های خودتان را بهتر بشناسید، باید هدفمند باشید، باید به یادگیری مهارت‌هایی بپردازید که زندگی شما را بهبود ببخشند، برای انجام این کارها اطلاعات لازم را در سمینار مدرسه هرگز کافی نیست دریافت خواهید کرد.

وی اضافه کرد: این قول را به شما می‌دهم که با شرکت در این سمینار و به کارگیری اطلاعاتی که به شما عزیزان داده می‌شود، تغییرات خوبی در خودتان و زندگیتان می‌توانید به وجودآوردید.

صادقی در ادامه به مسیری که خودش طی کرده بود اشاره کرد و گفت: در رشته عمران تحصیل کردم و از آنجا که علاقه‌ای به این رشته نداشتم وصرفا بدلیل پرطرفدار بودن وآینده‌نگری آن‌را انتخاب کرده بودم، در مسیر فارغ‌التحصیلی و شاغل شدن با مشکلات بسیار زیاد و عجیب و غریبی روبرو شدم. من تنها نبودم !!عده قابل توجهی از همکلاسی‌ها و کسانی که می‌شناختم همین مشکل را داشتند. وقتی مشکلاتم را ریشه‌یابی کردم متوجه شدم که در دوران نوجوانی باید آموزش‌هایی می‌دیدم که ندیدم. سختی زیادی کشیدم تا بالاخره مسیر زندگی خودم را پیدا کردم، حالا رسالت خودم را آگاه کردن نوجوانان ایران از آموزش‌هایی که باید در دوره نوجوانی شروع کنند و هرگز به آموزش‌های مدرسه و دانشگاه تکیه نکنند، قراردادم.

خودآموزی کلید داشتن یک زندگی خوب است


وی بیان داشت: با نوشتن کتاب «مدرسه هرگز کافی نیست» به این مسئله پرداختم که برای داشتن یک زندگی خوب، آموزش‌های مدرسه کافی نیست و دانش‌آموز باید به دنبال یادگیری مطالبی باشد که به کمک آن‌ها بتواند زندگی دلخواه خود را بسازد. کلید این موضوع خودآموزی است. نوجوانان باید ضرورت این مطالب را درک کنند و با یادگیری و به کار گرفتن آن‌ها در زندگی به موفقیت برسند.

صادقی گفت: در کتاب مدرسه هرگز کافی نیست از مسائلی همچون استعدادیابی، هدف‌گذاری، مهارت‌های مالی و شغلی و مهارت‌های زندگی صحبت شده است. و برای هریک از این مطالب تمریناتی در نظر گرفته شده است. انتظار می‌رود اگر کسی کتاب را مطالعه و تمریناتش را انجام دهد، تغییرات بزرگی در رفتار و نگرشش ایجاد شود. به زبان خودمانی یک آدم دیگر می‌شود.

گفتنی است سمینار«هدرسه کافی نیست» ویژه نوجوانان 13 الی 16 سال همراه با والدین در تاریخ های 4 بهمن ماه(دختران) و 11 بهمن ماه(پسران) در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر ساعت 16 برگزار می شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار