خانه شعر و فرهنگ اصفهان افتتاح می‌شود

با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خانه شعر و فرهنگ اصفهان در منزل شاعر و ادیب برجسته اصفهانی مرحوم استاد جلال‌الدین همایی افتتاح می‌شود.

خانه شعر و فرهنگ اصفهان افتتاح می‌شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خانه شعر و فرهنگ اصفهان در منزل شاعر و ادیب برجسته اصفهانی مرحوم استاد جلال‌الدین همایی افتتاح می‌شود.

گفتنی است، به پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در منزل مرحوم استاد همایی، از مفاخر فرهنگی معاصر اصفهان به خانه شعر و فرهنگ اصفهان نام گذاری و به کانون تکریم و ترویج شعر وادب فارسی و گفتمان سازی پیرامون مکتب ادبی اصفهان در حوزه‌های شهری، ملی و بین‌المللی مبدل می‌شود.

استاد جلال‌الدین همایی شاعر، نویسنده و ریاضی‌دان اصفهانی است که در دی ماه سال 1287 در اصفهان متولد شد و آثاری از جمله تاریخ ادبیات ایران، فنون بلاغت و صناعت ادبی، مولوی‌نامه و دیوان سنا او وی به چاپ رسیده است.

محمدرضا شفیعی کدکنی، محمد معین و محمد خوانساری از جمله شاگردان برجسته‌ای بودندکه در محضر استاد همایی پرورش یافته‌اند.

پیکر مرحوم همایی در آرامگاه تخت فولاد تکیه لسان الارض به خاک سپرده شده است که اکنون منزل شخصی وی پس از مرمت با عنوان خانه شعر و فرهنگ اصفهان، پایگاه و مرکز تخصصی شعر و ادب فارسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار