پرستاران حافظان سلامت در جامعه هستند

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت:برای حفظ سلامت بیمار اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند اما از آن بیمار پرستاری نشود، قطعا، کار آن پزشک یا جراح بی فایده خواهد بود.

همزمان با سالروز ولادت با سعادت بزرگ پرستار اسلام حضرت زینب سلام الله علیها ،شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر با پرستاران بیمارستان شهدا و درمانگاه سلامت زرین شهر دیدار و با اهدای گل از آنها تجلیل کردند.
سعید نادی زاده در این دیدار صمیمی گفت: برای حفظ سلامت بیمار اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند اما از آن بیمار پرستاری نشود، قطعا، کار آن پزشک یا جراح بی فایده خواهد بود.
وی افزود: نقش پرستاری در حفظ سلامت بیمار نقش درجه اول و معادل با نقش یک پزشک ماهر است، از این رو پرستاری یکی از سخت‌ترین کارها از لحاظ فشار روحی و جسمی به شمار آید،چرا که نشستن در کنار بیمار، با او به مهربانی رفتار کردن، به او لبخند زدن و از رنجهای فراوان دوران بیماری کاستن، تحمل پولادین لازم دارد.
رییس شورای اسلامی زرین شهر با اشره به اینکه سنگ بنای حرفه مقدس پرستاری بر پایه مهربانی و کمک و یاری به بیماران بنا شده است، تصریح کرد: باید گفت پرستاران سرمایه عظیمی از حلم، گذشت ، مدارا و اخلاق خوش هستند اما منش بیمار با پرستار برعکس منش پرستاری، مهربانی نیست، گاهی تندی و حتی گاهی پرخاش بوده و تحمل این مسایل کاری بسیار سخت است.
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد علت نام گذاری سالروز ولادت با سعات حضرت زینب زینب سلام الله علیها به نام «روز پرستار» این است که ایشان پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد و از این جهت جایگاه پرستاران جایگاهی بس رفیع بوده که باید همواره مورد تجلیل قرار گیرد.

سودابه باقری نایب رییس شورای اسلامی زرین شهر نیز گفت: سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س)، پرستار عاطفه‌ها و ستاره‌ درخشان ایمان ، عفّت و پرستار ارزش‌های زخم دیده در تاریخ ، فرصتی برای یادآوری زحمات و ایثارگری‌های پرستارانی است که با نور ایمان درونشان گرمای زندگی را ر کالبد جامعه جاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه پرستار ستون و محور سلامت جامعه است، افزود: صبوری و مهرورزی خالصانه نسبت به بیماران رنجور و دردمند و همراهان نگران در دوران پرالتهاب و پرتنش بیماری، حقیقتا صبری زینب گونه می خواهد و پرستاران ماهر و کارآزموده ما که به زیور اخلاق دینی و حرفه ای آراسته هستند حقیقتا مصداق صبر زینب گونه‏اند.

نایب رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: ذات حرفه پرستاری با عشق و مهرورزی و ایثار همراه است و دشواری های این حرفه با هیچ پاداش مادی قابل جایگزینی نیست.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد بدون خدمات پرستاری خدمات درمانی پزشکان به ویژه در بیمارستانها اثربخش نخواهد بود و کیفیت خدمات درمانی و رضایت مردم از خدمات بیمارستانی را باید بیش از هر چیز در کیفیت خدمات پرستاری جستجو کرد.

باقری اضافه کرد: روز پرستار، روز بزرگداشت دلسوزترین، پرتلاش‌ ترین و تاثیر گذارترین افرادی است که در عرصه‌ سلامت مشغول خدمت‌ رسانی هستند، به حق تحمل فشارهای روحی، روانی و جسمی که بر پرستاران در رسیدگی به آلام و التیام درد های بیماران وارد می شود، کار ساده‌ای نیست.

ارسال نظر