ابتکار شهرداری زرین شهر برای افزایش مشارکت مردمی در نظافت شهری

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر گفت: معاونت خدمات شهری و امور شهر شهرداری زرین شهر در نظر دارد جمعه هر هفته با همکاری اهالی یک محله اقدام به نظافت کلی آن محل نماید

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر گفت: معاونت خدمات شهری و امور شهر شهرداری زرین شهر در نظر دارد جمعه هر هفته با همکاری اهالی یک محله اقدام به نظافت کلی آن محل نماید شهرام شایان مهر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری زرین شهر در دوره پنجم سروسامان دادن به وضعیت نظافت محله‌ها بوده و جمع‌آوری به‌موقع زباله‌ها ، تخلیه منظم مخازن، رفت و روب معابر و جوی‌های آب از جمله کارهایی است که در راستای پاکیزگی و نظافت محله‌ها باید انجام شود.
وی افزود: در اغلب مواقع شاهد هستیم ساکنان محله‌های مختلف شهر در زمینه نظافت معابر، جوی‌های آب و جمع‌آوری و شست‌وشوی سطل‌های زباله گلایه و شکایت‌هایی دارند از این رو با توجه به تأکید شهردار زرین شهر مبنی بر بهبود وضعیت نظافت محله‌ها، گام‌های موثری در این حوزه برداشته شده است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر تصریح کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری شهرداری زرین شهر کارگران زحمتکش حوزه خدمات شهری شهرداری با حضور در محله های مختلف بصورت دسته جمعی و نوبتی اقدام به نظافت و پاکیزگی آن محله می کنند.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح رضایتمندی و رفاه حال شهروندان و نیز بهبود وضعیت بهداشتی و رفع آلودگی‌های بصری و سد معبر در محلات مختلف زرین شهر است و امیدواریم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این حوزه باشیم .
شایان مهر اضافه کرد: از شهروندان فهیم زرین شهر درخواست داریم به هنگام اجرای این طرح در محله خود با نیروهای شهرداری جهت نظافت محلات و مهم تر از آن پاکیزه نگه داشتن محلات بعد از نظافت همکاری و مشارکت داشته باشند چرا که این مهم صرفاً با نیروهای اندک شهرداری امکان پذیر نخواهد بود و این مشارکت و فعالیت مردم می تواند راهگشای اکثر مشکلات شهر از جمله مشکلات نظافتی باشد.
وی عنوان کرد:نباید فراموش کرد بخشی از مشکلات مربوط به نظافت محله‌ها ناشی از رفتار نادرست بعضی از شهروندان است و بطور مثال بارها تأکید شده که زباله‌ها را محکم بسته‌بندی کرده در ساعت‌های مشخصی از خانه خارج کنند تا سر ساعت جمع‌آوری شود.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر بیان کرد: اما بارها دیده‌ایم که بعضی از شهروندان به فاصله کمی بعد از زمان جمع آوری زباله، تازه کیسه‌های زباله‌شان را می‌آورند و آن را سر کوچه و خیابان یا کنار درختان و داخل باغچه‌ها و فضای سبز محله رها می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح و رفع کامل این موضوع باید همه احساس مسئولیت کرده و وظایف‌شان را به درستی انجام دهند تا محله و شهری پاکیزه و زیبا داشته باشیم
شایان مهر تاکید کرد: معاونت خدمات شهری و امور شهر شهرداری زرین شهر در نظر دارد جمعه هر هفته با همکاری اهالی یک محله اقدام به نظافت کلی آن محل نماید تا شاهد افزایش مشارکت و حضور خودجوش مردم در نظافت محله ها باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار