قنبری: توانایی حل اشکالات سپاهان را دارم

سرمربی موقت سپاهان در مورد شرایط این تیم و دیدار با فولاد خوزستان صحبت کرد.

سرمربی موقت سپاهان در مورد شرایط این تیم و دیدار با فولاد خوزستان صحبت کرد.
کریم قنبری در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین شرایط سپاهان و بازیکنان تیم اظهار داشت: خوشبختانه شرایط خوبی داریم و بازیکنان با روحیه و انگیزه بالا در تمرینات حاضر می‌شوند و آماده بازی با فولاد هستیم. تیم خوبی در اختیار داریم و نفرات مطرح و با تجربه‌ای که در تیم هستند کمک می‌کنند تا با شرایط خوبی مقابل فولاد قرار بگیریم و به امید خدا نتیجه‌ای بگیریم که در شان سپاهان باشد و هواداران خوب این تیم را خوشحال کند.
وی در مورد مشکلات سپاهان که باعث شده نتایج خوبی کسب نکند گفت: جا دارد اینجا از آقای کرانچار تشکر کنم که زحمات زیادی کشید ولی متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که از تیم جدا شوند. بازیکنان هم این را به خوبی پذیرفتند که گاهی در فوتبال پیش می‌آید که سرمربی از تیم جدا شود و در این شرایط باید روی مسائل روحی - روانی کار زیادی انجام شود. در مورد اینکه چرا سپاهان تا کنون نتیجه نگرفته است باید بگویم برای هر تیمی ممکن است این شرایط ایجاد شود. در ابتدای فصل بازیکنانی که جذب شدند بعضاَ نتوانستند در تیم توانایی‌هایشان را نشان دهند و این موضوع در مورد بازیکنان خارجی نمود بیشتری داشت. در فوتبال هم پیش می‌آید که تیم‌ها در شروع فصل نتیجه نمی‌گیرند و به زمان نیاز دارند تا جا بیافتند وقتی در این موارد فشار روی تیم زیاد شود و شما برای رسیدن به برد و نتیجه‌گیری عجله بخرج بدهی و برنامه‌های تیم دچار اختلال شود به تیم ضربه می‌خورد و سپاهان هم به همین خاطر هر هفته بیشتر از قبل تحت فشار قرار گرفت.
سرمربی سپاهان در مورد اینکه در این شرایط باید چکار کرد، گفت: یک بخشی از قضیه مسائل روحی - روانی بازیکنان است و چند تغییر تاکتیکی هم که بر اساس تفکرات خودم قرار است ایجاد شود در مجموع فکر می‌کنم سپاهان را از این شرایط خارج کند. مشکلات سپاهان جزئی هستند و مسائل بزرگ و غیر قابل حلی نخواهند بود و این توانایی را در خودم می‌بینم.
قنبری در مورد اینکه پیش از این هم تجربه هدایت موقت تیم را داشته است، اظهار داشت: این دفعه چهارم است که هدایت موقت تیم را بر عهده می‌گیرم و سخت‌ترین شرایطی هم نیست که در آن قرار گرفته‌ام و شرایط سخت‌تر از الان را هم تجربه کردم و نتیجه‌بخش هم بوده است. امیدوارم این بار هم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم و هواداران را خوشحال کنم.
وی در مورد اینکه سرپرست باشگاه گفته بود در صورت کسب نتیجه خوب قنبری را به عنوان سرمربی دائم انتخاب می‌کنیم، گفت: اصلاً به این مسائل توجهی ندارم و تمام تمرکزم را روی بازی با فولاد گذاشته‌ام. من همیشه چه در سپاهان بودم و چه نبودم به تیم کمک کردم و هر کاری توانستم انجام دادم تا تیم موفق شود و بعد از این بازی هم اگر خواستند در خدمت تیم هستم و اگر نخواستند آرزوی موفقیت می‌کنم.
سرمربی سپاهان در مورد اینکه مطرح شدن اسامی مختلف تمرکز وی را بر هم می‌زند یا نه، عنوان کرد: اصلاً توجهی به این مسائل ندارم و همانطور که گفتم فکر و ذکرم بازی با فولاد است و خوشحال کردن هواداران سپاهان. سرمربی جدید هم هر وقت انتخاب شد من به عنوان دستیار قرارداد دارم و اگر خواستند می‌مانم و اگر نخواستند از بیرون به عنوان یک هوادار کمک می‌کنم.
قنبری در مورد اینکه چرا بعد از این همه سال دستیار بودن قصد سرمربیگری ندارد، خاطر نشان کرد: من توانایی هدایت یک تیم را در خودم می‌بینم ولی برای سرمربی شدن شرایطی باید وجود داشته باشد. من دستیار بزرگترین مربیان لیگ برتری بودم و بالاترین مدرک مربیگری دنیا را تا چند وقت دیگر می‌گیرم ولی این من نیستم که باید بخواهم سرمربی شوم و باید از من خواسته شود. باید فضای همکاری وجود داشته باشد و پذیرش از سوی هواداران ایجاد شود تا بتوانم کار کنم. اینکه می‌گویند جاه طلب نیستم را قبول ندارم و اتفاقا خیلی هم جاه طلبم ولی همانطور که گفتم هیچ وقت مصالح تیم را به خودم ترجیح نمی‌دهم.
وی در مورد دیدار با فولاد خوزستان اظهار داشت: فولاد از تیم‌های خوب لیگ برتر است، سرمربی و بازیکنان خیلی خوبی دارد و کار سختی مقابل آنها داریم ولی ما هم سپاهان هستیم و بازیکنان بزرگ و با انگیزه‌ای داریم و محکوم به پیروزی هستیم.
سرمربی سپاهان با اشاره به اینکه می‌گویند این تیم در مرکز میدان مغز متفکر ندارد و بعد از نویدکیا در این پست ضعف دارند گفت: قطعاً پر کردن جای خالی بازیکنی مثل نویدکیا به این راحتی‌ها ممکن نیست ولی در فوتبال روز دنیا جای یک ستاره را با کار تیمی پر می‌کنند و ما هم باید همین کار را انجام دهیم. ضمن اینکه بازیکنان خوبی در این پست داریم. رسول که برادر خود محرم است یکی از بهترین بازیکنان ایران در این پست است. در هر صورت باید این خلا را پر کنیم و فکر می‌کنم توانایی این کار را داشته باشیم.
قنبری در مورد مشکلات سپاهان در پست دروازه‌بانی در طول فصل گفت: مشکلات زیادی در دروازه‌بانی از اول فصل داشتیم و نیم فصل هم سعی کردیم بازیکن ایرانی برای این پست جذب کنیم که موفق نشدیم. ابراهیم عالمه هم که اضافه شده یک گلر با تجربه است و می‌توانیم روی او حساب کنیم و از تجاربش استفاده کنیم.
وی در مورد غایبان تیمش در بازی با فولاد هم عنوان کرد: نفرات کلیدی و مهمی را در اختیار نداریم ولی هیچ وقت نسبت به این موارد آیه یاس نخوانده‌ام. این اتفاقات جزئی از فوتبال است و خدا را شکر که بازیکنان خوب و با تجربه برای جایگزینی‌شان داریم.
سرمربی سپاهان در پایان با اشاره به تغییر تاکتیک مقابل فولاد با تفکرات خودش خاطر نشان کرد: من قطعاً تیم خودم را با تفکرات خودم به زمین می‌فرستم. تغییراتی نسبت به زمان آقای کرانچار در تاکتیک و شیوه بازی خواهیم داشت که البته جزئی خواهد بود و قرار نیست تیم را دگرگون کنم. فکر می‌کنم پتانسیل دست پر خارج شدن از بازی با فولاد را داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار