۱۱۲ هزار واحد ملکی در صف دریافت سند است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه ۲۳۴ هزار و ۵۷۱ تقاضا برای صدور سند مالکیت در استان اصفهان اعلام شده، گفت: از این تعداد ۸۹ هزار و ۱۰۹ پرونده منجر به رأی مثبت و ۳۳ هزار و ۱۸۵ پرونده رأی منفی و ۱۱۲ هزار و ۲۷۷ پرونده نیز در صف انتظار است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه ۲۳۴ هزار و ۵۷۱ تقاضا برای صدور سند مالکیت در استان اصفهان اعلام شده، گفت: از این تعداد ۸۹ هزار و ۱۰۹ پرونده منجر به رأی مثبت و ۳۳ هزار و ۱۸۵ پرونده رأی منفی و ۱۱۲ هزار و ۲۷۷ پرونده نیز در صف انتظار است.

علی بهبهانی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص تعداد سند مالکیت صادر شده طی چهار سال اخیر در اصفهان گفت: از مهرماه ۱۳۹۲ تا پایان دیماه ۹۶ تعداد یک میلیون و ۸۷ هزار و نهصد و ۳۲ سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تاکنون تعداد ۲۳۴ هزار و ۵۷۱ تقاضا در سامانه ثبت شده است، افزود: از این تعداد ۸۹ هزار و ۱۰۹ پرونده منجر به رأی مثبت و ۳۳ هزار و ۱۸۵ پرونده نیز رأی منفی گرفته‌ و ۱۱۲ هزار و ۲۷۷ واحد ملکینیز در مرحله رسیدگی برای دریافت سند ملکی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در تشریح روند صدور سند در مناطق حاشیه‌ای گفت: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب دوم اسفند سال ۸۸ قانونی بسیار مطلوب در جهت صدور سند برای ساکنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای بالای ۲۵ خانوار مصوب شد که متقاضیان بر اساس این قانون می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشکیل پرونده و ارسال مدارک به ادارات ثبت، مقدمات صدور سند مالکیت خود را فراهم نمایند.

بهبهانی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون تعداد ۳۵ هزار و ۹۵۳ سند مالکیت برای ساکنین شهرها و روستاهای مشمول این قانون صادر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر هر میزان پرونده که از طریق اداره بنیاد مسکن به ادارات ثبت ارائه شود برابر با قانون در اسرع وقت به آنها رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص شرایط صدور سند برای املاک قولنامه‌ای خاطرنشان کرد: دارندگان املاکی دارای سند مشاع یا قولنامه می‌توانند با استفاده از قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی برای ثبت‌نام به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir مراجعه و درخواست خود را برای ششدانگ کردن ملک خود ارائه دهند.

بهبهانی با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال ۹۲ تا پایان آذر ۹۶ تعداد ۴۰ هزار و صد و نود و هفت سند برای املاک دولتی در استان اصفهان صادر شده است، گفت: ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای ثبت املاک خود می‌توانند پس از اخذ گواهی بند "د" از کمیسیون مستندسازی درخواست سند ‌نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه صدور سند برای املاک شهرداری نیز قانون صدور سند برای اشخاص حقیقی اجرایی می شود، افزود: در صورت درخواست سند از سوی شهرداری نسبت به صدور اسناد مالکیت طبق قوانین و مقررات موضوعه اقدام می‌گردد.

وی با اعلام این خبر که از مهر ماه سال ۹۲ تا پایان دیماه ۹۶ تعداد ۵۰۷۰ سند برای موقوفات استان صادر شده است، گفت: در این بازه زمانی تعداد دو مورد جعل سند مشاهده شده که با قید فوریت با صدور حکم قضائی نسبت به صدور سند برای ملک مزبور اقدام و از زمین خواری جلوگیری شده است که به طور قطع، جعل و صدور اسناد یکی از مصادیق زمین‌خواری است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار