انتقاد عضو شورای شهر از ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان

اصغر برشان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همه تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای بهبود سامانه اتوبوس‌رانی اصفهان انجام شده است از وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی انتقاد کرد و گفت: با صرف هزینه‌های سنگین، همچنان نقیصه‌های متعددی در این ناوگان وجود دارد.

اصغر برشان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همه تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای بهبود سامانه اتوبوس‌رانی اصفهان انجام شده است از وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی انتقاد کرد و گفت: با صرف هزینه‌های سنگین، همچنان نقیصه‌های متعددی در این ناوگان وجود دارد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، مشکلات حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای ایران و البته در اصفهان قدری پیچیده و چند وجهی است. از طرفی اذهان عمومی علاقه‌ای به استفاده از حمل و نقل عمومی ندارد و این موضوع به فرهنگ عمومی ایرانیان بدل شده است. از طرف دیگر ناوگان بی کیفیت و فرسوده حمل و نقل عمومی، عدم استفاده از سامانه‌های نوین حمل و نقل و یک پارچه نبودن سامانه‌های حمل و نقل که باید بیشترین ارتباط را با یکدیگر داشته باشند به استفاده نکردن شهروندان دامن می‌زند.
صبح امروز اصغر برشان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اینکه شهروندان، ولی نعمتان نظام هستند از هزینه‌های صرف شده برای سازمان اتوبوسرانی گلایه کرده و ضمن تاکید بر تمامی تلاش‌های صورت گرفته در راستای بهبود کیفیت خدمات در سازمان اتوبوسرانی، خواستار ارتقای فرهنگ ترافیک، در عین بهبود ناوگان اتوبوسرانی شد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بر افزایش خدمات حمل و نقل موتوری تاکید دارد و معتقد است حتی ایستگاه‌های اتوبوس نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند. برشان در حالی نسبت به سرمایش و گرمایش ایستگاه‌های اتوبوس انتقاد می‌کند که اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز هنوز در وضعیت قابل قبولی از این نظر قرار ندارند. وی همچنین ایستگاه‌های اتوبوس را مکان مناسبی برای اطلاع‌رسانی می‌داند و تاکید می‌کند از مدتی که شهروندان در انتظار اتوبوس هستند می‌توان برای فعالیت‌های تبلیغاتی استفاده کرد.
برشان در ادامه به تاخیر در تجهیز سامانه اتوبوسرانی اصفهان به AVL انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر شهروندان توان مدیریت زمان خود را ندارند و لازم است به کمک فناوری اطلاعات به شهروندان در تصمیم گیری و مدیریت زمان کمک کنیم. AVL سامانه‌ای است که زمان رسیدن اتوبوس بعدی را در هر ایستگاه نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: اتوبوس‌های جدیدکه وارد سامانه اتوبوسرانی شده‌اند، استانداردهای بالایی دارند. اما خصوصی سازی حمل و نقل عمومی امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال بخش خصوصی باید در خدمات رسانی حرفه‌ای عمل کند و علاوه بر درآمدزایی به کیفیت خدمات نیز توجه داشته باشد. اتوبوس‌های بخش خصوصی باید نظم بیشتری داشته باشند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اتوبوس‌هایی که در پارکینگ‌های شهرداری بلا استفاده مانده‌اند بر لزوم تعمیر و استفاده از این اتوبوس‌ها تاکید کرد و افزود: از همه رانندگان سازمان اتوبوسرانی می‌خواهم هنگام توقف طولانی در ایستگاه‌های مبدا و مقصد اتوبوس‌های خود را خاموش کنند تا از تشدید آلودگی هوا جلوگیری شود.
برشان با اشاره به لزوم توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی گفت: سازمان اتوبوسرانی باید با همکاری دانشگاه‌ها، مدارس و شرکت‌ها برای رفت و آمد روزانه شهروندان تسهیلات بیشتری تعریف کند. همچنین باید برای سالمندان تسهیلاتی ویژه در نظر گرفته شود. انجام این مهم نیازمند یک سامانه حمل و نقل یک پارچه و کارت هوشمند اتوبوسرانی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار