گردشگری نقش مهمی در کسب درآمدهای پایدار دارد

یک اقتصاددان با بیان اینکه گردشگری نقش بسیار مهمی در کسب درآمدهای پایدار دارد، گفت: شهرداری باید نیازهای مردم و مسافران را احصاء و آنها را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارایه کند.

یک اقتصاددان با بیان اینکه گردشگری نقش بسیار مهمی در کسب درآمدهای پایدار دارد، گفت: شهرداری باید نیازهای مردم و مسافران را احصاء و آنها را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارایه کند.

حسین شریفی رنانی در گفت و گو با ایمنا یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار برای شهرداری ها را توسعه زیرساخت های گردشگری دانست و تاکید کرد: پر واضح است که اگر شهر اصفهان را شهری دارای پتانسیل های فراوان بدانیم که در بخش گردشگری حرف برای گفتن داشته باشد، یکی از شاخصه های آن می تواند تعداد سرانه تخت خالی که هتل‌ها گزارش می‌کنند، باشد.

وی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از این است که ظرفیت هتل های اصلی شهر اصفهان در همه فصول تکمیل و حتی در ایام نوروز و تابستان از چند ماه قبل رزرو است، این موضوع نشان می دهد شهر اصفهان شهری گردشگرپذیر است، از این رو شهرداری می‌تواند در کنار خدمات هتلداری مجموعه‌هایی بین هتل و مسافرخانه به عنوان مجموعه‌های گردشگری برای اسکان مسافران راه اندازی کند و به درآمد پایدار برسد.

دکتری اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تاکید کرد: اسکان شب مسافران با قیمت‌های مناسب و خدمات بهتر بیشترین تقاضای گردشگران این شهر است، بنابراین شهرداری می تواند همچون سازمان آموزش و پرورش که مدارس خود را در برخی ماه‌ها تجهیز و در اختیار مسافران قرار می دهد و به درآمد می رسد، مکان هایی را برای اقامت مسافران در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه نیازهای گردشگران از زمان تا خروج از شهر تاریخی اصفهان باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: فراهم بودن امکانات رفاهی، تفریحی، اقامتی در افزایش مدت ماندگاری گردشگران بسیار تأثیرگذار است و در آن صورت می توان انتظار داشت که میهمانان شهر پس از بازگشت به شهر یا کشورشان، اطرافیان خود را برای سفر به اصفهان ترغیب کنند.

شریفی رنانی با تاکید بر ایجاد جذابیت‌های تفریحی در کنار جذابیت‌های تاریخی در شهر اصفهان، گفت: یکی از کارآفرینان مطرح دنیا معتقد است برای ثروتمند شدن باید بدانیم مردم چه چیزهایی نیاز دارند و همان را به بهترین کیفیت و با نازلترین قیمت ارایه کنیم تا ثروتمند شویم، نکته مهمی که با عملیاتی شدن آن درآمد پایداری برای شهر اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه گردشگری نقش بسیار مهمی در کسب درآمدهای پایدار دارد، اظهارکرد: شهرداری باید نیازهای مردم و مسافران را احصاء و آنها را بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارایه کند.

دکتری اقتصاد آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: می توانیم از تجربه دیگر شهرهای دنیا در کسب درآمدهای پایدار استفاده کرده، منابع درآمد جدید را شناسایی و با ارایه طرح چنانچه مورد تصویب قرار گرفت، درآمدهای پایدار شهر را افزایش دهیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار