نصراصفهانی: هوای پاک برای اصفهانی‌ها یک آرزوست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که هوای پاک به یکی از آرزوهای مردم شهر اصفهان تبدیل شده است، گفت: اگر بخواهیم زمستانی خوب همراه با هوای سالم را داشته باشیم، یقیناً باید در طول سال فعال باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که هوای پاک به یکی از آرزوهای مردم شهر اصفهان تبدیل شده است، گفت: اگر بخواهیم زمستانی خوب همراه با هوای سالم را داشته باشیم، یقیناً باید در طول سال فعال باشیم.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان در دوره استاندار سابق اصفهان و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد و مقرر شد تا از طریق سازمان محیط زیست که متولی کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی است، این کار انجام گیرد.

وی با بیان این که در این طرح تکالیف هر دستگاه مشخص شده است، افزود: شهرداری در راستای تکالیفی که برای آن در طرح جامع کاهش آلودگی هوا مشخص شده، به خوبی ایفای نقش کرده است؛ البته بنده از وظایف دیگر نهادها و سازمان‌ها در این راستا اطلاعی ندارم.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شرایطی که در سال جاری برای شهر اصفهان پیش آمد، میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی به حد نگران‌کننده و بعضاً تا حد هشدار و بحران رسید، لازم است که طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان عملیاتی شود.

* هوای پاک برای اصفهانی‌ها یک آرزوست

وی خاطرنشان کرد: استاندار اصفهان باید تکلیف دستگاه‌های مختلف در طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان را مشخص کند تا همه برای پیشبرد این طرح متعهد شوند؛ نباید شرایط به گونه‌ای شود که صرفاً در زمان مواجهه با اینورژن بخواهیم برای آلودگی هوا تصمیمات کوتاه‌مدت بگیریم.

نصراصفهانی با بیان این که هوای پاک به یکی از آرزوهای مردم شهر اصفهان تبدیل شده است، اذعان داشت: اگر بخواهیم زمستانی خوب همراه با هوای سالم را داشته باشیم، یقیناً باید در طول سال فعال باشیم نه اینکه بخواهیم همه امکانات، توان، نیرو و انرژی خود را برای چند روز بحرانی هوا بگذاریم چراکه وقت زمستان مقتضی نیست.

وی تأکید کرد: کمیته‌های مربوط به طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان باید تکالیف مشخص‌شده برای دستگاه‌ها را به مسؤولان یادآور شوند و از آنان بخواهند گزارشات ماهیانه یا 3 ماه یک بار خود در این خصوص را ارائه دهند تا انتظاراتی که در این طرح مشخص شده برآورده شود و با یک بسیج عمومی، مردم از شر این سطح از آلاینده‌های زیست‌محیطی نجات داده شوند.

* از 500 اتوبوس نو فقط 103 اتوبوس وارد شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: وقتی هزار و 200 میلیارد تومان از بودجه سال 97 شهرداری اصفهان به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده، بخش عمده‌ای از این بودجه صرف مباحث زیست‌محیطی مثل خرید اتوبوس‌های یورو4، بهره‌برداری از خطوط قطار شهری، خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان طی قراردادی با شرکت اسکانیا، درصدد خرید 500 دستگاه اتوبوس یورو4 بوده که از این تعداد، 103 دستگاه تحویل داده شده و در چرخه حمل و نقل قرار گرفته است؛ همچنین 34 دستگاه اتوبوس دیگر دیگر نیز آماده شده که باید با پرداخت هزینه از طرف شهرداری، این اتوبوس‌ها تحویل داده شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: براساس قرارداد منعقدشده باید 370 دستگاه اتوبوس یورو4 دیگر نیز خریداری شود که پس از پرداخت مبالغی که شهرداری اصفهان به آن متعهد شده، شرکت اسکانیا به تدریج سفارش ما را عملیاتی خواهد کرد؛ ساخت اتوبوس به صورت تولید انبوه نیست و صرفاً در صورت سفارش تولید می‌شود که این اتوبوس‌ها نیز به تدریج آماده و تحویل داده می‌شوند.

* باید درصدد حفظ سرانه 25 متری فضای سبز در اصفهان باشیم

وی عنوان داشت: این کارخانه ظرفیت روزانه 7 دستگاه اتوبوس را دارد و به فرض این که از قبل سفارشی از مشتری دیگر نگرفته باشد، ساخت و تحویل این اتوبوس‌ها مقداری زمان می‌برد؛ باید از فعالیت اتوبوس‌های دودزا در شهر اصفهان جلوگیری شود که با خرید این اتوبوس‌ها نیز این اتفاق میسر می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان هواعلی‌رغم خشک‌سالی همه باید تلاش کنیم تا سرانه 25 متری فضای سبز در شهر اصفهان حفظ شود چراکه این امر جزو حداقل انتظار شهروندان و نیاز شهر است و اگر زمینه‌ای برای توسعه فضای سبز شهری فراهم شود، باید از آن حمایت صورت گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار