مجوزقضایی تخریب سینما ایران را هیچکس ندیده است

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان با انتقاد از سکونت برخی نهادهای فرهنگی درباره تخریب سینما ایران گفت: مجوز قضایی تخریب این سینما را تاکنون هیچکس به چشم ندیده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان با انتقاد از سکونت برخی نهادهای فرهنگی درباره تخریب سینما ایران گفت: مجوز قضایی تخریب این سینما را تاکنون هیچکس به چشم ندیده است.

سید مصطفی حسینی در گفت و گو با مهر، در ارتباط با وضعیت سینما ایران اظهار داشت: زمین سینما ایران کاربری سینمایی دارد و مطابق قانون هر نوع تخریب در آن امری غیرقانونی است.

وی افزود: تمام تلاش این است که از تخریب این سینما جلوگیری کنیم اما برخی بی مهری ها نسبت به فضاهای فرهنگی موجب شده است که اعتراض های ما گاه بی نتیجه باشد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان تاکید کرد: در طول این سالها اقدامات متعدد عملیاتی و فرهنگی برای جلوگیری از تخریب سینماهای اصفهان انجام داده ایم اما سوال ما از افرادی که دغدغه های فرهنگی دارند این است که چرا اعتراض و یا اقدامی بر ضد فعالیتهای غیرفرهنگی مانند تلاش برای تخریب سینماها انجام نمی دهند.

نهادهای فرهنگی استان در قبال تخریب یک مجموعه فرهنگی سکوت کردند

وی با تاکید بر اینکه تمامی نهادها خود را از متولیان فرهنگ می دانند اما کارگروه فرهنگی در استان نداریم که مانع از این اقدام غیرفرهنگی شود، ابراز داشت: همه در قبال تخریب این مجموعه فرهنگی سکوت اختیار کرده اند که خود جای تعجب و سوال دارد.

حسینی تصیرح کرد: نامه دفتر رهبر معظم انقلاب درباره این سینما و دیگر سینماهای متعلق به بنیاد شهید به یقین حسن ختامی بر تمامی بحثها است اما اینکه چرا همچنان شاهد بداخلاقی های فرهنگی درباره سینما هستیم سوالی است که به جوابی برای آن دست پیدا نکردیم.

اقدامات حقوقی درباره این سینما در حال انجام است

وی با بیان اینکه اقدامات حقوقی درباره این سینما در حال انجام است و به زودی نتایج آن اعلام می شود، ابراز داشت: صحت برخی اظهارنظرها درباره اینکه مالکان غیرقانونی این سینما دارای حکم تخریب یا مجوز قضایی بر ادامه تخریب هستند را امری بعید میدانم چراکه از یک سو تخریب سینماها از سوی هر نهاد یا فردی امری غیرقانونی است و از سوی دیگر تاکنون هیچ کس این مجوز را مشاهده نکرده است.

فردِ مدعی مالکیت سینما ایران مجوز تخریب را ارائه کند

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان بیان داشت:صحبت ما این است که اگر به واقع فردِ مدعی مالکیت این سینما دارای مجوزی برای تخریب است آن را برای مشاهده همه مردم در اختیار رسانه ها قرار دهد اما به نظر می رسد موضوع دیگری در میان باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار