بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی اصفهان در دهه فجر

بازدید از موزه تنوع زیستی محیط زیست اصفهان به مناسبت دهه مبار ک فجر، برای عموم رایگان است.

بازدید از موزه تنوع زیستی محیط زیست اصفهان به مناسبت دهه مبار ک فجر، برای عموم رایگان است.

به گزارش ایمنا «پارما» موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با مساحت ۳۰۰ متر مربع و فضای نمایشگاهی ۶۰ مترمربع در سه طبقه از سال ۱۳۶۷ تأسیس و در سال ۱۳۸۷ بازسازی و تکمیل شده است.

در این موزه ۶۹۴ نمونه انواع ماهی ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان، پستانداران، صدف های دریایی، مرجان ها، سنگ ها، کانی ها و گیاهان به همراه ۳۸ قاب حشره نگهداری می شود.

موزه تنوع زیستی به مکانی اطلاق می شود که نمونه ها، جلوه ها و ذخایر متنوع جانوری و گیاهی و شواهدی از طبیعت در آن جمع آوری، ثبت، ضبط، شناسایی، طبقه بندی، نگهداری و به نمایش گذاشته می شود .

این نوع موزه با هدف حفظ ذخایر غیر زنده ژن ها در ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم طبیعی و حیات وحش، ارتقای سطح آگاهی، دانش و فرهنگ زیست محیطی مردم، شناساندن هرچه بیشتر محیط طبیعی به جامعه، شناخت ارتباط انسان با طبیعت و میزان دخالت او در آن و در نهایت بررسی و بیان روند تکامل حیات تأثیر بسزایی داشته و در پُر کردن اوقات فراغت و جلب گردشگر نقش مهمی دارد .

موزه تنوع زیستی، این امکان را به وجود می آورد که بسیاری از انسان ها که قادر به مشاهده جانوران و حیات وحش در طبیعت نیستند، آنها را از نزدیک دیده و با نام و ویژگی های ظاهری و زیستی آنها آشنا شوند و محققان نیز بتوانند بر روی گونه های مختلف جانوری و گیاهی موجود در آن مطالعه کنند. این موزه ها در هر کشور بعنوان خزانه ملی برای حفظ سرمایه های زیستی به شمار می آید .

در کشور ما وظیفه ایجاد این موزه ها به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است و این سازمان و واحدهای استانی آن برای حفظ این امانت ها برای نسل های آینده تلاش می کند .

علاقمندن و دوستداران محیط زیست برای بازدید از این موزه در ساعات اداری می‌توانند به اداره کل حفاظت محیط زیست استان به نشانی میدان لاله، ابتدای خیابان پروین، مراجعه کنند .


ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار