کشف 10 میلیارد تومان کالای قاچاق و مواد مخدر

نیروی انتظامی استان اصفهان با اجرای طرح‌های ذوالفقار 7 و 8 که توسط قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل انجام داد، موفق شد کالاهای قاچاق و مواد مخدری به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان را کشف و ضبط کند.

مسعود زرفشانی- اصفهان امروز : نیروی انتظامی استان اصفهان با اجرای طرح‌های ذوالفقار 7 و 8 که توسط قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل انجام داد، موفق شد کالاهای قاچاق و مواد مخدری به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان را کشف و ضبط کند. استاندار اصفهان در بازدید از این کشفیات بابیان اینکه هم قاچاق کالا و هم قاچاق مواد مخدر کار بسیار مخربی هستند، گفت: این قاچاق‌ها به اقتصاد کشور ضربه مهلکی وارد می‌کنند. محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: در بازدیدهایی که از صنایع داریم، صاحبان تولید‌ی‌هایی می‌گویند که واردات رقیب ما هستند و واردات زیاد باعث شده واحدهای تولیدی تا اشتغالشان را کم کنند یا به‌طور کامل متوقف شوند. وی بابیان اینکه واردات را می‌شود با تعرفه و اصلاحات دیگر کنترل کرد، افزود: اما بدتر از آن قاچاق کالا است که اقتصاد را نابود می‌کند. استاندار اصفهان تصریح کرد: گاهی نصیحت ها و حرف‌ها می‌تواند راهگشا باشد و متخلفان را بازدارد، اما هنگامی‌که دیگر نصیحت شنیده نشود باید اعمال زور کرد که این اعمال زور توسط نیروی انتظامی انجام می‌گیرد تا بتواند از این طریق از تولید داخلی حمایت کند. وی با اشاره به اینکه بحث مواد مخدر هم چیز جدیدی نیست، گفت: ما در استان اصفهان با همه ستادهای مربوط با مبارزه با مواد مخدر تا جایی که می‌توانیم ضربات مهلکی را به این گروه‌ها وارد می‌کنیم.

اهمیت ایجاد امنیت و نشاط جامعه

مهرعلیزاده بابیان اینکه ما مسئولان نباید اجازه بدهیم حتی یک مورد قاچاق هم اتفاق بیفتند، اظهار داشت: شاید صفر کردن این موضوع کاری نشدنی باشد، اما نزدیک کردن آن به صفر در گرو اقدام‌های مسئولان است. وی با اشاره به عملیات نیروی انتظامی در یک هفته گذشته در راستای کشف کالا و مواد مخدر قاچاق، تصریح کرد: البته این عملیات قطعاً آزمایشی بوده و برای شناسایی محدوده و حجم کار انجام‌گرفته و با اطلاعاتی که پلیس به دست آورده است، اقدام‌های بعدی سنگین‌تر خواهد بود. استاندار اصفهان گفت: برای ما هیچ‌چیز به‌اندازه ایجاد امنیت و نشاط در جامعه اهمیت ندارد و باید در کنار امور اقتصادی به این موارد نیز توجه کنیم. وی بابیان این‌که قاچاقچیان و اوباش هنوز فرصت بازگشت دارند، تأکید کرد: اگر مجرمان دست از اقدامات خود برندارند با برخور‌د سنگین پلیس مواجه خواهند شد. در کنار تأمین معیشت و امور اقتصادی مردم، مکلف بر تأمین امنیت و شادی آنها نیز هستیم.

مردم تبعیض و بی‌عدالتی را برنمی‌تابند

مهرعلیزاده با اشاره به امنیت ایران در منطقه پرتلاطم جنگ و ناامنی بیان داشت: این امنیت به لطف الهی، برنامه‌ریزی صحیح و تلاش همه ایثارگران، اقتدار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و درک و شعور بالای اجتماعی مردم، بازمی‌گردد. وی در ادامه بابیان این‌که ایرانی و مسلمان اصیل هستیم و یک پشتوانه و تربیت فرهنگی و خانوادگی عمیق داریم، بیان کرد: پلیس در جریان اغتشاش های اخیر با نجابت کامل عمل کرد. پلیس مجروح شد و توهین شنید اما با احترام بسیار زیاد به مردم و حتی جوانان معترض برخورد کرد. استاندار اصفهان بابیان این‌که دولت‌مردان مکلف به تأمین اقتصادی، معیشتی، آزادی، اشتغال و فرهنگی مردم است، عنوان داشت: دشمن با تحریم‌های هوشمندانه باعث شد تا اقتصاد ایران تا حدی دچار مشکل شود و این باعث فشارهایی به مردم شد، امروز افسار استکبار به دست مردم ایران و مردم مستضعف دنیا افتاده است درحالی‌که استکبار در پی آن بود تا بر تمام دنیا مسلط شود. وی بابیان این‌که مردم ایران ضربات زیادی از دشمن خورده است اما همچنان ایستاده است، یادآور شد: دشمن حیله‌گر است و چندین سال، بر دنیا مسلط است و حتی اروپا هم تحت سلطه آمریکا بوده است و امروز هم این اطاعت از آمریکا در آن‌ها وجود دارد و جز در مورد برجام، در بقیه موارد، مطیع آمریکا بودند. مهرعلیزاده بابیان این‌که مردم از عملکرد من و امثال من خسته شدند، تصریح کرد: مردم تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها را برنمی‌تابند اما این آگاهی را دارند که اگر ما در خانه خود مشکلی داریم این مشکلات هیچ ارتباطی به غرب ندارد. وی بابیان این‌که دشمن جز خباثت برای مردم ایران چیزی نداشته است، خطاب به سلطنت‌طلبان، متذکر شد: سلطنت‌طلبان همان‌هایی هستید که مردم را با تانک و بالگرد نظامی به شهادت رساندند و پس از انقلاب انواع کارهای کثیف و ناپسند را انجام دادند، حال چطور برای مردم پیام حمایتی می‌فرستند؟ استاندار اصفهان اضافه کرد: تنها رمز موفقیت ما وحدت مردم بوده است و دشمن هرزمانی سعی کرده این نقطه را مورد هدف قرار دهد و این می‌طلبد که باید بیشتر هوشیار باشیم، دوران طراحی توطئه برای ایران گذشته است، ترامپ عرب‌ها را گاوهای شیرده می‌داند و این فرد بی‌ادب مردم کشورهای عربی را همچون خود گاو می‌داند، برای مردم ایران هم می‌خواهد دلسوزی کند، دوران این حیله‌ها علیه ایران گذشته است.

تشدید مقابله با قاچاقچیان

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر و کالاهای قاچاق، گفت: عملیات‌ ذوالفقار 7 و 8 به مدت پنج روز از تاریخ 7 تا 12 بهمن‌ماه در سطح استان اصفهان اجرا شد که در این عملیات بیش از 10 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شدند. سردار مهدی معصوم بیگی افزود: هدف از این طرح تشدید مقابله با قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی اصفهان بود که با تشکیل 100 تیم عملیاتی و کنترل 150 نقطه استان آن را به اجرا رساندیم. وی ادامه داد: در این طرح 6 هزار و 700 خودرو مورد بازرسی قرار گرفتند که 52 خودرو توقیف شدند و از این تعداد 24 خودرو کانتینر و کامیون بودند. فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه تعداد پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان 21 فقره بوده است، گفت: همچنین 62 نفر از عاملان این قاچاق‌ها دستگیرشده‌اند. وی اظهار داشت: این کشفیات شامل انواع لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی، مواد مخدر، مواد نیروزا، مواد خوراکی، کفش، البسه، پارچه، لوازم خودرو، چوب و زغال بلوط و غیره بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار