وظیفه پلیس برای کنترل ترافیک کجاست؟

یک کارشناس ارشد حمل و نقل گفت: شهرداری اصفهان باید در قالب یک قرارداد با پلیس راهور، برای کنترل ترافیک ابزار ارایه دهد و از طرفی از این نهاد کار بخواهد.

یک کارشناس ارشد حمل و نقل گفت: شهرداری اصفهان باید در قالب یک قرارداد با پلیس راهور، برای کنترل ترافیک ابزار ارایه دهد و از طرفی از این نهاد کار بخواهد.

غلامرضا شیران در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: تا زمانی که مردم مجبور نباشند، از پارک دوبل که ترافیک‌زا و ضد محیط زیست است، امتناع نخواهند کرد. عدالت حکم می‌کند با متخلفانی که موجب افزایش ترافیک می‌شوند، برخورد جدی و از سویی افرادی که قوانین را رعایت می‌کنند، تشویق شوند.

عضو هیئت علمی دانشکده عمران و حمل و نقل دانشگاه اصفهان ادامه داد: اگر به عنوان راننده بدانم که پارک در حاشیه خیابان هیچ مشکلی برایم به وجود نمی‌آورد به طور حتم علاقه‌ای به پارک در پارکینگ ندارم.

شیران اضافه‌کرد: شهردار و استاندار اصفهان باید از پلیس راهور بخواهند برخورد جدی با رانندگان متخلف و ترافیک‌زا داشته باشند، زیرا گاهی دیده‌ می‌شود که پلیس بی تفاوت از کنار رانندگان مختلف عبور می‌کند.

این کارشناس ارشد حمل و نقل اظهارکرد: پلیس راهور درخواست ابزار لازم برای کنترل ترافیک دارد، در حالی که شهرداری نمی‌تواند به طور مرتب ابزار ارایه کند، پس انجام وظیفه پلیس کجاست؟ تاکنون شهرداری دو خودرو برای کنترل پارک دوبل خریداری کرده است، بنابراین باید پلیس راهور وارد میدان شود و هر کجا تخلفی مشاهده کرد، برخورد کند.

شیران خاطرنشان کرد: شهرداری باید در قالب یک قرارداد با پلیس راهور، ابزار لازم را ارایه کند و از طرفی از او کار بخواهد.

وی ادامه داد: شهرداری نیز باید در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی گام بردارد تا شهروندان مجبور نشوند از خودروهای شخصی برای سفرهای شهری خود استفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار