درخواست ۱۴۰ میلیون یورو برای تولید ریل ملی

معاون ذوب آهن اصفهان از درخواست این مجموعه از کمیسیون تلفیق مجلس برای اختصاص ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار برای تولید ریل ملی خبر داد.

معاون ذوب آهن اصفهان از درخواست این مجموعه از کمیسیون تلفیق مجلس برای اختصاص ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار برای تولید ریل ملی خبر داد.

در حالی که اختلاف نظرهایی در خصوص نحوه تعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت ذوب آهن اصفهان بابت تولید ریل ملی جهت توسعه شبکه ریلی کشور وجود دارد، به نظر می‌رسد که نقدینگی موجود در شرکت راه‌آهن کفاف چنین سفارشی را نمی دهد و نیاز به تزریق سرمایه جدی‌تری از طریق منابعی مانند صندوق ذخیره ارزی وجود دارد.

در همین رابطه احسان دشتیانه - معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان- به ایسنا گفت: اسناد بالادستی نشان می‌دهند که باید تا سال ۱۴۰۴ شبکه ریلی کشور ۱۲ هزار کیلومتر توسعه پیدا کنند که در این مسیر موضوع تولید ریل ملی نیز مطرح شده است که برای اولین بار قرار است در داخل به تولید برسد.

وی اضافه کرد: اختلاف نظرهایی میان ذوب‌آهن و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه پرداخت ها وجود دارد که از نظر ما به نبود نقدینگی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، چراکه مجموعه هایی مانند ذوب آهن و معادنی که مواد اولیه آن را تامین می‌کنند نمی‌توانند دریافتی خود را از طریق ابزارهای اوراق مشارکت داشته باشند، چراکه باید هزینه کارگر را بپردازند.

معاون فروش و بازاریابی ذوب‌آهن با اشاره به چرایی روند کند تولید ریل ملی در اولین سفارش که حجمی ۴۵ هزار تنی دارد، اظهار کرد: از آنجاکه استانداردهای تولید ریل بسیار سختگیرانه بود و حتی در مواقعی سختگیری که در مقابل ما صورت می گیرد از سختگیری هایی که در مقابل طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد سخت‌تر است و البته با در نظر گرفتن تجربیات اولین تولید می‌توان گفت که این کندی به وجود آمده منطقی بوده و به زودی ریل های آماده شده، تحویل خواهند شد.

دشتیانه در خصوص ادامه سفارشات تولید ریل ملی گفت: تولید این محصول نیاز به تامین نقدینگی دارد که برای این موضوع شرکت ذوب آهن اصفهان نامه‌نگاری‌های را با کمیسیون تلفیق مجلس انجام داده و خواستار اختصاص حدود ۱۴۰ میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی برای تولید ریل ملی شده است و با توجه به اینکه در پروسه توسعه راه آهن تولید ریل فقط پنج درصد کل فرایند را شامل می شود و مابقی مربوط به فرایند زیرساختی احداث راه آهن است، انتظار می رود که این رقم برای تولید ریل ملی اختصاص پیدا کند.

ارسال نظر