تحقق عدالت و دسترسی به خدمات بهداشت و درمان برای عموم مردم

رضا کیخایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین میاندشت به مناسبت دهه فجر در مسجد ولیعصر(ع) حضور پیدا کرد . ایشان تحقق عدالت و دسترسی به خدمات بهداشت و درمان برای عموم مردم را مهم ترین هدف خود دانست.

به گزارش اصفهان امروز،رضا کیخایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین میاندشت به مناسبت دهه فجر در مسجد ولیعصر(ع) حضور پیدا کرد.کیخایی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی ط سخنانی گزارشی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارائه کرد.
ایشان تحقق عدالت و دسترسی به خدمات بهداشت و درمان برای عموم مردم را مهم ترین هدف خود دانست و افزود :
شبکه بهداشت بویین میاندشت با احیای مراکز و خانه بهداشت ها خصوصا کشف زودهنگام بیماری ها خدمات خوبی را به مردم شهرستان ارائه کرده است.
وی ادامه داد:در دنياي امروز ديدگاههاي سلامت چشم اندازي وسيع تر يافته و به انتظارات غير پزشكي توجه ويژه اي معطوف شده است. رشد انتظارات و توجه مردم نسبت به ايمني، كيفيت و عدالت، فشار جهت ايجاد نظام سلامتي پاسخگو در برابر عملكرد را افزايش داده است.
قرار دادن موضوع عدالت در تدوين اهداف و چهارچوب تحليلي نظامهاي سلامت نه تنها با استراتژ يهايي كه بيا نگر تعهد به عدالت است قابل توجيه است بلكه شواهد بيانگر اين است كه افراد در جوامع مختلف نيز اولويت بالايي به موضوع عدالت ميدهند.
وی اظهار داشت: اگرچه در سالهاي اخير نظام سلامت توانسته است با استفاده از راهبرد مراقبت هاي بهداشتي اوليه به پيشرفت هاي چشم گيري در سطح كلي سلامت مردم و بالا رفتن شاخصهاي مربوط به آن برسد، اما همچنان يكي از مهم ترين دغدغه هاي سياستگذاران، برقراري عدالت در سلامت و دسترسي به خدمات سلامتي است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به عنوان متولي سلامت در کشور با عنايت به وظايف و ماموريت هاي کلي و اسناد بالادستي بويژه سند چشم انداز ۲۰ ساله، سياست هاي كلي سلامت ابلاغي مقام معظم رهبري، مواد قانوني مرتبط با سلامت در برنامه پنجم توسعه و برنامه هاي دولت يازدهم اجراي برنامه تحول سلامت را پسا ز يک مرحله مطالعاتي شش ماهه از ارديبهشت ماه ۱۳۹۳ آغاز کرده است. تحول در نظام سلامت با سه رويکرد حفاظت مالي از مردم، ايجاد عدالت در دسترسي به خدمات سلامت و نيز ارتقاي کيفيت خدمات اجرا مي شود تا بتدريج با همكاري خدمتگذاران عرصه سلامت شاهد تحقق سياست هاي كلي رهبري و ارتقاي مورد انتظار در نظام سلامت باشيم.

سياست هاي كلي سلامت ابلاغي مقام معظم رهبري به همگاني ساختن بيمه پايه درمان و پوشش کامل نيازهاي پايه درمان توسط بيم هها براي آحاد جامعه و کاهش سهم مردم از هزينه هاي درمان تاكيد ويژه اي دارد تا آنجا که بيمار جز رنجِ بيماري، دغدغه و رنج ديگري نداشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار