رشد ۲۸۴ درصدی جذب افرادبی سواد آران و بیدگل در کلاس‌های سوادآموزی

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از افزایش ۲۸۴ درصدی جذب افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی برای باسوادی در سه سال اخیر خبر داد.

رشد ۲۸۴ درصدی جذب افرادبی سواد آران و بیدگل در کلاس‌های سوادآموزی

طاهره غفور زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ در مجموع تنها ۱۰۷ نفر جذب کلاس‌های سوادآموزی در دو دوره سوادآموزی عمومی و انتقال شده بودند که این آمار در سه سال اخیر افزایش ۲۸۴۴ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۳۰۴ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان از طرق مختلف ترغیبی و تشویقی در دوره مختلف نهضت سوادآموزی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره دریافت کرده‌اند.

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل همچنین از افزایش ۱۷۴ درصدی تعداد آموزی دهندگان و ۳۱۳ درصدی تعداد قبولی های افراد شرکت کننده در آزمون های نهضت سواد آموزی در سه سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: این آمار در سال های ۹۰ تا ۹۲ به ترتیب۲۷ و ۸۶ بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار طرح باسوادی اتباع در دستور کار نهضت سوادآموزی آران و بیدگل قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به ثبت‌نام بیش از ۴۰ نفر از اتباع در کلاس‌های نهضت تلاش برای سلامت علمی و فرهنگی جامعه در تمام زمینه انجام می‌شود.

غفورزاده ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در دولت تدبیر و امید با نظر مساعد رئیس جمهور شدت و افزایش قابل‌توجهی نسبت به قبل داشته است.

وی بابیان این‌که دولت تدبیر و امید جلسات شورای توسعه سوادآموزی کشور را به‌صورت مستمر تشکیل می‌دهند، افزود: روند فعالیت‌های سوادآموزی در دولت یازدهم بعد از مدت‌ها در سطح مناسبی در حال پیگیری است.

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل با اشاره به این‌که یکی از شاخصه‌های مقایسه ملت‌ها سواد است، اظهار کرد: بسیاری از شاخص‌های مقایسه‌ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشات می‌گیرد و از این‌رو مهم است که هر کشوری تا چه حد به این بحث اهمیت دهد.

از سال ۱۳۷۸ (استقلال نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از کاشان) بیش از هفت هزار نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان در آران و بیدگل باسواد شده‌اند و هم‌اکنون درصد باسوادی در آران و بیدگل حدود ۹۶ است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار