تاکسی‌ها امدادگر هلال احمر می‌شوند

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از پیشنهاد اتحادیه برای اجرای طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" به سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از پیشنهاد اتحادیه برای اجرای طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" به سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایسنا ،مرتضی ضامنی در خصوص این پیشنهاد اظهارکرد: در قالب این طرح با راه‌اندازی سامانه‌ مورد نظر، رانندگان منتخب در زمان بحران و حادثه با تجهیزات شهری حضور پیدا کرده و خدماتی ارائه می‌دهند .

وی با بیان اینکه صحبت‌های مقدماتی برای اجرای این طرح انجام شده است، افزود: برای اجرای این طرح از طرف اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اعلام آمادگی شده و امید است به جمع بندی نهایی برسیم .

وی با بیان اینکه در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت بالغ بر ۲۵۰ هزار تاکسی خدمات رسانی می‌کنند، گفت: مهمترین موضوع در مسائل امدادی، رسیدن به هنگام امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی‌ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح‌ شهرها دارند برای این موضوع مناسب خواهند بود، بنابراین اگر یک درصدی از این تاکسی‌ها آموزش ببیند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد وارد عمل شوند .

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: در این سامانه با استفاده از نرم افزارهای برخط اگر اتفاقی دریک محله رخ دهد، هشداری به سمت رانندگان و امدادگرانی که نزدیک حادثه هستند فرستاده شده و آنها موظف می‌شوند ضمن حاضر شدن در صحنه اقدامات اولیه را نسبت به حادثه انجام دهند تا امدادگران تخصصی وارد صحنه شوند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار