الله دادیان: موسیقی ایرانی رسانه ندارد

خواننده جوان اصفهانی گفت: موسیقی ایرانی باید به‌جایی برسد که هر کس آن را شنید نام ایران به ذهنش بیاید.

خواننده جوان اصفهانی گفت: موسیقی ایرانی باید به‌جایی برسد که هر کس آن را شنید نام ایران به ذهنش بیاید.
اسماعیل الله دادیان هنرمند جوان موسیقی اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه موسیقی ایرانی در اصفهان از جایگاه و شأن ویژه‌ای برخوردار است و این امر سبب شده تا جوانان در این عرصه به فعالیت و کوشش بپردازند، اظهار داشت: موسیقی ایرانی یکی از محبوب‌ترین موسیقی‌ها در بین نسل جوان است. در اصفهان موسیقی سنتی از مقبولیت پنهانی برخوردار است.
وی نسل جوان حاضر در موسیقی را پویا و فعال دانست و گفت: هم‌اندیشی بین نسل جوان به پیشرفت این نسل بسیار کمک می‌کند، نسل جوان دید متفاوت و پیشرویی به موسیقی دارند، باید با دید امروزی‌تر به موسیقی نگاه کرد، اتفاقی که برای ادبیات ایرانی افتاد باید برای موسیقی هم رخ دهد.
این خواننده جوان مخاطب شناسی را پاشنه آشیل موسیقی امروزی ایرانی دانست و افزود: باید موسیقی ایرانی به سلیقه مخاطبان توجه کند، فضای مجازی یک فرصت بوده و امکان ارتباط و هم‌اندیشی را بالا می‌برد، موسیقی بسیار آسان امروز به دست مخاطبان می‌رسد، فضای رقابتی سخت شده است.
وی با بیان این موضوع که موسیقی ایرانی امروز رسانه ندارد تصریح کرد: اگر موسیقی ایرانی رسانه داشته باشد و به خبی به مردم معرفی شود همه مردم عاشقیم موسیقی شده و انتخاب همه افراد این موسیقی می‌شود. هنرمندان نیز باید این موسیقی را امروزی شده ارائه کنند تا مخاطب ارتباطی نزدیک‌تر با موسیقی برقرار کند.
الله دادیان در ادامه گفت: استفاده از لفظ موسیقی سنتی امروز برای موسیقی ایرانی شایسته به نظر نمی‌رسد، موسیقی امروز ما با موسیقی صدسال پیش بسیار تفاوت دارد، بهتر به نظر می‌رسد اگر از واژه موسیقی ایرانی استفاده کنیم، موسیقی ایرانی باید به‌جایی برسد که هر کس در هر گوشه از جهان این موسیقی را شنید نام ایران به ذهنش برسد و با روالی که امروز موسیقی ایرانی در پیش گرفته به‌زودی این مهم محقق می‌شود.
وی نگرش صحیح به موسیقی را مهم معرفی کرد و گفت: نگرشی صحیح به این موضوع مدنظر است، مخاطب شناسی کاری با اهمیت بوده و این امر نیاز دارد تا از تعصب بی‌مورد دوری کنیم، نباید به سویی پیش برویم که موسیقی تاریخ مصرف دار ارائه کنیم.
این هنرمند مسیر موسیقی را راهی طولانی دانست و گفت: گاهی این تصور به وجود می‌آید که برخی از انواع موسیقی برای به مقصد رسیدن زمان کمتری نیاز دارند، اما این‌گونه نیست، کسانی که در موسیقی ستاره می‌شوند زمان زیادی برای آموزش و تمرین موسیقی گذاشته‌اند، نباید از این موضوع غافل شویم. ظاهر برخی موسیقی‌ها زودبازده است.
وی در ادامه افزود: اگر برای موسیقی زمان و انرژی مورد نیاز صرف نشود موسیقی زودگذر تولید می‌شود، نمی‌توان از در چند ماه به موفقیت بزرگ دست پیدا کرد، راه موسیقی دشوار اما لذت‌بخش است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار