اصفهان به ۱۰۰ مرکز جدید «مراقبت از بیماران در منزل» نیاز دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان اصفهان به ۱۰۰ مرکز مراقبت از بیماران در منزل، دیگر نیاز دارد که در این صورت به نیروی پرستار بیشتری نیاز پیدا خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان اصفهان به ۱۰۰ مرکز مراقبت از بیماران در منزل، دیگر نیاز دارد که در این صورت به نیروی پرستار بیشتری نیاز پیدا خواهیم کرد.

به گزارش مهر،‌ بهروز کلیدری پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز به کار «سمینار سه روزه مراقبت در منزل با رویکرد بین حرفه ای» با اشاره به مراقبت از بیماران در منزل یکی از ضروریات حوزه درمان و پزشکی در کشور ما به شمار می رود که باید رفع آن از سوی مراجع علمی و در محل هایی مانند دانشگاه آغاز شود، اظهار داشت: یکی از برنامه های طرح تحول سلامت، قطعا مراقبت از بیماران در منزل خواهد بود.

وی ادامه داد: به همین منظور و با تمهیداتی که در این راستا اندیشیده خواهد شد در قالب طرح تحول سلامت، سعی داریم با کمترین مشکلات این برنامه را در کشور اجرایی کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: یکی از چالش های سر راه این طرح را می تواند تعداد مراکز مراقبت از بیماران دانست به طوریکه در استان اصفهان با پنج میلیون جمعیت،‌ فقط ۱۷ مرکز در این ارتباط وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به یکصد مرکز مراقبت از بیماران، دیگر نیاز دارد، اظهار داشت: البته نباید از این مسئله هم غفلت کرد که در این صورت به نیروی پرستار بیشتری برای تحقق این برنامه نیاز پیدا خواهیم کرد.

جدایی بین تیم درمان و مراقبت کننده، بزرگترین اشتباه در طرح تحول سلامت خواهد بود

کلیدری ادامه داد: تعداد پرستار جدید مورد نیاز در مسیر پیاده سازی این برنامه سه هزار نفر است چراکه در حال حاضر هفت هزار نیروی پرستاری در بخش های مختلف درمانی استان اصفهان فعالیت می کنند که با اجرای طرح مراقبت از بیماران در منزل تعداد نیروی پرستاری باید به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در صورتی می توان این طرح را به سرانجام رساند که بیمه ها نیز از نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل، حمایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: به دلیل مباحث فرهنگی و نیز عدم احساس امنیت از سوی پرستاران خانم برای مراقبت از بیماران در منزل، باید تمرکز ما روی تربیت نیروی پرستار مرد در کشور باشد تا با این راه، خلاء نیرو در این حوزه نیز جبران شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تحول سلامت نیز اشاره داشت و گفت: ادامه این طرح منوط به همدلی میان تیم درمان و مراقبت کننده است و اگر بین این دو تیم جدایی به وجود آید، بزرگترین اشتباه در مسیر اجرای طرح تحول سلامت رخ خواهد داد.

گفتنی است در این سمینار سه روزه، معاون پرستاری، مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت و خدمات بالینی و مدیر کل توانمندسازی ارتقاء و بهره وری سرمایه انسانی وزارت بهداشت، معاونین درمان و بهداشتی دانشگاه، مدیر امور روابط بین الملل دانشگاه، مسئولین پرستاری دانشگاه و رؤسای دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی استان، رؤسای دانشکده های پرستاری و مامایی منطقه هفت آمایشی کشور و نیز اساتید و دانشجویانی از دانشگاه کاگوشیمای کشور ژاپن حضور دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار