نصب حفاظ شیشه‌ای در ایوان عالی‌قاپو

مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام گفت: با پایان مرمت ایوان عالی‌قاپو این ایوان اکنون به حفاظ‌های شیشه‌ای مجهز شده که جلوی گره چینی‌های جدید ایوان نصب شده که تا یک هفته دیگر کامل می‌شود.

مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام گفت: با پایان مرمت ایوان عالی‌قاپو این ایوان اکنون به حفاظ‌های شیشه‌ای مجهز شده که جلوی گره چینی‌های جدید ایوان نصب شده که تا یک هفته دیگر کامل می‌شود.

فریبا خطابخش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با همکاری سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان ایمن‌سازی راه‌آب‌های دور تا دور محوطه میدان امام در دستور کار قرار گرفت، به جهت عمق این راه‌آب‌ها و بدون حفاظ بودن آن‌ها گردشگران و توریست‌ها هنگام عکس گرفتن از میدان امام با مشکل مواجه می‌شدند، چراکه در مسیر تردد هم قرار داشت.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، تصمیم بر آن شد درپوش‌های سنگی روی این راه‌آب‌های سراسر میدان امام کشیده شود به گونه‌ای که جلوی دفع آب را هم نگیرد؛ اکنون بخش اعظم این طرح انجام شده و تا قبل از عید نوروز هم به پایان خواهد رسید.

مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام با اشاره به مرمت‌های مسجد امام تصریح کرد: مرمت گنبد مسجد امام و ایوان ضلع جنوبی این مسجد در حال انجام است، مرمت ایوان ضلع شرقی و شمالی هم خاتمه یافته و یک مرمت هم در کف ایوان شمالی وجود دارد که تا قبل از عید نوروز به پایان خواهد رسید.

خطابخش با اشاره به اتمام مرمت ایوان عالی‌قاپو یادآور شد: این ایوان اکنون به حفاظ‌های شیشه‌ای نیاز دارد که جلوی گره چینی‌های ایوان نصب شود، نرده‌های گره چینی این ایوان در ایام مرمت عالی‌قاپو کارشده و جایگزین نرده‌های قبلی شده است، از آنجا که این نرده‌ها ممکن است پله‌ای برای بازدیدکنندگان عالی‌قاپو شود و خطراتی را برای کودکان به همراه داشته باشد، این حفاظ شیشه‌ای که پایه‌های آن در آجرفرش کف ایوان نصب می‌شود تا یک هفته دیگر کامل می‌شود.

وی اضافه کرد: برای استفاده بهتر گردشگران نوروزی از بناهای میدان امام تصمیم داریم ساعات بازدید را افزایش دهیم، این کار مستلزم نورپردازی‌هایی در بناهاست، افزایش روشنایی مسجد امام و مسجد شیخ لطف‌اله به پایان رسیده و عالی‌قاپو هم تا قبل از عید نوروز به اتمام می‌رسد تا فضا برای گردشگرانی که تمایل دارند، شب‌های میدان امام را از بالای عالی‌قاپو تماشا کنند، فراهم باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار