توانمندسازی و کارآفرینی بانوان در گرم‌خانه‌ها ضروری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بر ضرورت توانمندسازی و کارآفرینی بانوان در گرم‌خانه‌ها تأکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بر ضرورت توانمندسازی و کارآفرینی بانوان در گرم‌خانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش فارس، سهیلا اثنی‌عشران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین گرم‌خانه مردمی بانوان در اصفهان اظهار کرد: در حوزه‌های اجتماعی وقتی مشکلاتی به وجود می‌آید، قربانی اول آن زنان و کودکان هستند، افتتاح گرم‌خانه مایه خرسندی نیست چراکه مشکلاتی بوده است که این زنان و کودکان چنین وضعی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان این که اسکان بانوان در این گرمخانه موقت است، افزود: این اسکان موقت شرایط بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده یا توانمندی آن‌ها برای پذیرش نقش‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و افرادی که در این جا ساکن می‌شوند علاوه بر پشتیبانی سلامت مادی، مورد پشتیبانی روانی و مشاوره‌ای نیز قرار می‌گیرند تا شرایط بازگشت آن‌ها به جامعه فراهم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان این که زنان کارتن خواب قربانی مشکلات و شرایط جامعه هستند، گفت: همه کسانی که می‌توانستند در بهبود شرایط آن‌ها قدمی بردارند اما این کار را انجام ندادند در قیامت باید جوابگو باشند.

فریده روشن نیز در این افتتاحیه خاطرنشان کرد: آسیب پذیری زنان در جامعه بیشتر است و در زمینه کارتن خوابی نیز این آسیب‌ها بیشتر می‎‌شود و در این گرمخانه باید اقدامات به سمت توانمندسازی آن‌ها و کارآفرینی آن‌ها برود.

وی با بیان این که آمار و ارقام مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد، کارتن خوابی، طلاق در اصفهان بیش از آمار کشور است، اذعان داشت: امید داریم در آینده این مشکلات حل شود و تا زمانی که این مکشلات هست نمی‌توان اصفهان را به عنوان یک شهر پویا و خلاق به حساب آورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار