با افتتاح گرمخانه زنان، قدم‌های خوبی برای ساماندهی کارتن‌ خواب‌ها برداشته است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی دستگاه‌ها حتی از در اختیار دادن یک نیروی متخصص هم امتناع می‌کنند و این گرم‌خانه‌ها بدون هیچ حمایت دولتی افتتاح شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی دستگاه‌ها حتی از در اختیار دادن یک نیروی متخصص هم امتناع می‌کنند و این گرم‌خانه‌ها بدون هیچ حمایت دولتی افتتاح شده است.

به گزارش فارس ، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین گرم‌خانه مردمی بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌های ایران اظهار کرد: امروز یکی از معدود روزهایی است که بسیار لذت‌بخش است چراکه حرکتی شکل گرفته که شاید نمونه‌ای در کل کشور نداشته باشد و خیرانی بدون هیچ کمکی از دولت، قدمی را برای حل یک معضل اجتماعی برداشتند.

وی با بیان این که زنان بخشی از سرمایه جامعه هستند، افزود: برای ما خیلی مهم است که این بخش از هم‌وطنان که به هر دلیلی که آسیب دیده‌اند و همه ما نیز در این آسیب شریک هستیم، حداقلی از رفاه اجتماعی و عدالت را برای آن‌ها فراهم کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که در گذشته به دلایل مختلف کسی بدون سر پناه نمی‌ماند، گفت: امروز هر کدام از ما به دلیل مشغلات خود، توجهی به هم نوعان خود نداریم و افتتاح این گرمخانه یک قدم مؤثر و خوب برای حل این مشکل بوده است.

وی با انتقاد از نگاه منفی برخی مسؤولان نسبت به گرم‌خانه‌ها، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از ما اقدامی نمی‌کنیم و فقط حرف می‌زنیم و شخصی به نام محسن انصاری به میدان آمد و سال گذشته با افتتاح گرم‌خانه مردان و امسال با افتتاح گرمخانه زنان، قدم‌های خوبی برای ساماندهی کارتن‌ خواب‌ها برداشته است.

محمدی با بیان این که شعارهای قشنگ از جانب دستگاه زیاد است اما از عمل خبری نیست، اذعان داشت: برخی دستگاه‌ها حتی از در اختیار دادن یک نیروی متخصص هم امتناع می‌کنند و این گرم‌خانه‌ها بدون هیچ حمایت دولتی افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در نیمه اول سال آینده مجموعه درمان اعتیاد شهر اصفهان تحت ماده 16 آماده خواهد شد و با یک طراحی ویژه برای مردان و زنان معتاد قابل استفاده خواهد بود و حتی به منظور پیشگیری از اعتیاد نیز مؤثر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طراحی یک مجموعه موقت برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار، اضافه کرد: با توجه به سوابق خوب انصاری در مدیریت دو مرکز گرم‌خانه، مدیریت این اردوگاه موقت نیز به او سپرده خواهد شد، امیدوارم در شهریور ماه 97 شاهد هیچ کارتن‌خواب و آواره زن و مردی در شهر اصفهان نباشیم.

به گزارش فارس، نخستین گرمخانه مردمی بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌های ایران در اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان شهری و استان اصفهان افتتاح شد؛ خیریه پایان کارتن خوابی امید با افتتاح این گرم‌خانه حامی زنان بی‌پناه و کودکان کار خواهد بود که با نام آرام‌سرا افتتاح خواهد شد که زنان بی‌پناه را اسکان، اطعام و گرما خواهد داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار