چرا گوگل ادوردز بهترین پلتفرم برای تبلیغات در فضای دیجیتال است؟

در بین تمام روش‌های مختلفی که برای تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، بدون شک می‌توان گفت Google Adwords بهترین روش تبلیغاتی است. این سرویس همانطور که از اسمش پیداست، توسط شرکت گوگل ساخته شده و تبلیغ شما را می‌تواند در سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله در صفحه نتایج جست‌وجو، نشان دهد.

در بین تمام روش‌های مختلفی که برای تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، بدون شک می‌توان گفت Google Adwords بهترین روش تبلیغاتی است. این سرویس همانطور که از اسمش پیداست، توسط شرکت گوگل ساخته شده و تبلیغ شما را می‌تواند در سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله در صفحه نتایج جست‌وجو، نشان دهد.

دنیای بازاریابی در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است. در گذشته بازاریاب‌ها خانه به خانه می‌رفتند تا کمپین خود را معرفی و محصول خود را نشان دهند. امروز اما شما می‌توانید سرویس یا محصول خود را در هرجایی از اینترنت به نمایش دهید و آن‌ را تبلیغ کنید.

در بین تمام روش‌های مختلفی که برای تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، بدون شک می‌توان گفت Google Adwords بهترین روش تبلیغاتی است. این سرویس همان طور که از اسمش پیداست، توسط شرکت گوگل ساخته شده و تبلیغ شما را می‌تواند در سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله در صفحه نتایج جست‌وجو، نشان دهد. این یعنی شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت، به رتبه ۱ نتایج جست‌وجوی گوگل برسید.

هزاران کسب‌وکار کوچک و بزرگ از ادوردز برای تبلیغات خود استفاده کرده‌اند و امروز نوبت شماست که به سراغ این پلتفرم بروید.

ادوردز چیست؟

ادوردز یک سرویس تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک است. یعنی شما یک تبلیغ روی یک سری کلمه کلیدی خاص تعریف می‌کنید و سپس همان تبلیغ در زمان جست‌‌وجوی کلمه کلیدی که مشخص کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد. سپس اگر کسی روی آن کلیک کند، مبلغی از حساب شما کم خواهد شد. این مبلغ را خودتان می‌توانید، تعیین کنید. ادوردز البته نمی‌توان گفت سرویس ارزان قیمتی است؛ اما با توجه به اینکه نرخ هر کلیک را خودتان مشخص می‌کنید، می‌توان گفت می‌شود به نحو احسن از بودجه تبلیغاتی استفاده کرد.

همچنین فراموش نکنید که شما به ازای کلیک هرکسی که می‌تواند مشتری شما باشد و برای شما سودآوری کند، پول می‌پردازید بنابراین با یک سیستم تبلیغاتی برد-برد طرف هستیم.

مستقیما به هدف بزنید

با گوگل ادوردز می‌توانید جامعه هدف خود را آنقدر محدود کنید که تبلیغ شما دقیقا به همان کسانی نشان داده شود، که به دنبال محصول شما هستند. در طول اجرای کمپین نیز می‌توانید با آماری که ادوردز به شما می‌دهد، به صورت مرتب تبلیغ خود را بهتر کنید تا بتوانید کلیک‌های بیشتری از این تبلیغات دریافت کنید.

در واقع انعطاف پذیری در گوگل ادوردز بسیار بالا است. شما حتی می‌توانید جنسیت کاربر را هم محدود کنید تا تبلیغ شما فقط به زنان یا فقط به مردان نمایش داده شود. در زمینه کلمات کلیدی نیز دست شما باز است. می‌توانید حالتی در نظر بگیرید که تبلیغ شما به کسانی نمایش داده شود که عینا کلمه کلیدی مورد نظر شما را جست‌وجو کرده‌اند و یا در حالتی دیگر، کسانی که کلمه کلیدی شما در متن جست‌وجویشان هست هم تبلیغ شما را ببینند.

با این میزان از انعطاف پذیری، می‌توانید مطمئن باشید که تبلیغ شما به خوبی در بین جامعه هدف شما پخش خواهد شد و دیده خواهید شد.

ادوردز از سئو سریع‌تر است

در ابتدای این مطلب گفتیم با ادوردز می‌توانید به سادگی به رتبه یک نتایج جست‌وجوی گوگل برسید. دیگر روشی که می‌تواند شما را به رتبه یک نتایج جست‌وجوی گوگل برساند، سئو نام دارد. اما سئو فرآیندی بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد تا شما فقط به صفحه یک برسید. از آن‌جا به بعد تازه مسیر شما برای رسیدن از رتبه ۱۰ به رتبه یک در صفحه اول شروع می‌شود.

اما در ادوردز شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت به رتبه اول صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل و حتی بالاتر از نتایج ارگانیک که با سئو به دست می‌آیند، برسید.

ادوردز بازگشت سرمایه شما را تضمین می‌کند

راه‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. مثل تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی که شما باید پول زیادی را به یک باره خرج کنید تا تبلیغ شما به هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر نشان داده شود و در این بین چند نفر از این جمعیت مشتری شما شود. طبیعتا نمی‌خواهیم تبلیغات سنتی را به طور کل نفی کنیم؛ اما برای بسیاری از کسب‌وکارها و برای بسیاری از هدف‌های بازاریابی، تبلیغات سنتی مناسب نیست.

در طرف دیگر تبلیغات در فضای دیجیتال، مخصوصا گوگل ادوردز، وجود دارد. انتشار تبلیغات در این پلتفرم رایگان نیست و پیش از این هم، این مطلب را گفتیم. اما از آنجایی که هر کلیکی که دریافت کنید می‌تواند مشتری بالقوه شما باشد، یعنی شما توانسته‌اید یک مشتری جدید برای خود به دست آورید. شما قرار نیست پول برای بازدید‌ها و کلیک‌هایی بدهید که پس از ۱۰ ثانیه سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر هم بر نمی‌گردند. شما به ازای مشتریان آینده‌تان پول خواهید داد و از این رو، نرخ بازگشت سرمایه شما در این پلتفرم تبلیغاتی، عددی مثبت خواه بود.

با این دلایل فکر نمی‌کنیم لازم باشد بیش از این توضیح دهیم که چرا گوگل ادوردز می‌تواند بهترین پلتفرم تبلیغات اینترنتی لقب بگیرد. مسیر شما با ادوردز ساده و مشخص است:

  • شما یک سری محصول یا یک سرویس دارید؛
  • یک مجموعه کلمات کلیدی برای محصول/سرویس خود انتخاب می‌کنید؛
  • یک تبلیغ برای آن کلمات کلیدی و محصول/سرویس خود می‌سازید؛
  • قیمت هر کلیک را مشخص می‌کنید؛
  • خود را برای مشتری‌های جدید آماده می‌کنید!

از کجا باید شروع کنیم؟

به گفته آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان، به دلیل تحریم‌های موجود از طرف گوگل علیه ایران، نمی‌توان به سادگی حساب کاربری ادوردز ساخته و آن‌ را شارژ کرد. اما خوش‌بختانه این آژانس به واسطه دارا بودن حساب بانکی قانونی در خارج از کشور، نه تنها می‌تواند حساب کاربری ادوردز شما را ایجاد کند؛ بلکه به سادگی می‌تواند حساب شما را شارژ کند تا همین امروز تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کنید. البته این تمام ماجرا نیست؛ اداره کردن حساب کاربری ادوردز کار سخت و پیچیده‌ای است و حتی در ازای آموزش کار کردن با این ابزار، گوگل به شما گواهینامه اعطا می‌کند. آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان توانسته گواهی‌نامه‌های مربوط به ادوردز را از گوگل اخذ کند و در این‌کار متخصص و همراه شما خواهد بود. با سپردن کارها به این آژانس شما دیگر نگران هیچ‌چیزی نخواهید بود چرا که آن‌ها تبلیغات گوگلی شما را به بهترین شکل اجرا خواهند کرد و شما تنها هزینه اجرای کمپین و همین طور هزینه مدیریت حساب کاربری‌تان را پرداخت خواهیدکرد. همچنین آژانس فرنیان یک آکادمی شامل مقالات و مطالبی درباره ادوردز آماده کرده که با خواندن آن‌ها می‌توانید با ادوردز بیشتر آشنا شده و ریزه‌کاری‌های آن‌را بیشتر بشناسید. شاید یک‌شبه به پول رسیدن کار سختی باشد؛ اما یک‌شبه به صفحه اول گوگل رسیدن دیگر کار سخت و زمانبری نیست.

ارسال نظر