آغاز طرح سنجش میزان گاز "رادون" در اصفهان

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اجرای طرح سنجش میزان گاز "رادون" در استان اصفهان در قالب طرح پژوهشی آغاز شد.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اجرای طرح سنجش میزان گاز "رادون" در استان اصفهان در قالب طرح پژوهشی آغاز شد.

کمال حیدری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اجرای طرح سنجش میزان گاز "رادون" در منازل شهری اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان گفت: این طرح بر اساس دستور وزارت بهداشت پس از نیازسنجی‌های صورت گرفته در بیش از دو هزار منزل مسکونی در استان اصفهان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سنجش گاز "رادون" در قالب طرح پژوهشی انجام می‌شود، تصریح کرد: هنوز نمی‌توان در خصوص میزان شیوع این گاز و منطقه بندی خطرپذیری این آلاینده محیطی اظهار نظر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نصب تجهیزات سنجش گاز "رادون" از روز گذشته در منازل شهروندان استان اصفهان و با موافقت ساکنان این منازل انجام شده است، افزود: نتایج این طرح پس از شش ماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه گاز "رادون" اصولا در طبقات نزدیک سطح زمین تجمع دارد، گفت: این گاز از مصالح ساختمانی، خاک و شن متساعد می‌شود .

حیدری با بیان اینکه میزان گاز "رادون" در محیط، بسته به فصل، میزان حرارت دما و وضعیت فیزیکی محل در نقاط مختلف، متغیر است، تصریح کرد: بر این اساس بازه زمانی شش ماهه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است تا اطلاعات دقیق‌تری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت ما با طبقات هم کف و منهای ۶۰ است، افزود: در طبقات بالاتر به دلیل حجم سنگین گاز "رادون" غلظت کمتری از این گاز وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته گاز "رادون" بعد از سیگار مهم‌ترین عامل سرطان ریه است، تصریح کرد: از این رو پس از این سنجش، توصیه‌های بهداشتی و اقدامات لازم برای مصون ماندن از اثرات این گاز به شهروندان ارایه خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار