60 درصد از تصادفات اصفهان به دلیل خواب‌آلودگی رانندگان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: بررسی‌هایی که بر روی تصادفات انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد تصادفات صورت گرفته ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده‌ها است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: بررسی‌هایی که بر روی تصادفات انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد تصادفات صورت گرفته ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده‌ها است.

به گزارش فارس، حسین پورقیصری ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان اظهار کرد: پلیس راه استان اصفهان همچون سال‌های گذشته آمادگی برقرار امنیت ترافیکی برای مسافران نوروزی را خواهد داشت.

وی افزود: در همین رابطه در ایام نوروز، نیروها و امکانات پلیس راه استان اصفهان در نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز مستقر شده و هشدارهای لازم به مسافران اعلام می‌شود تا از وقوع تصادفات جلوگیری شود؛ همچنین امدادرسانی پلیس راه همچنان با شماره 110 امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان به لحاظ جغرافیایی در مرکز کشور قرار دارد، گفت: به همین علت مسافران زیادی از استان اصفهان عبور می‌کنند و بررسی‌هایی که بر روی تصادفات انجام شده، نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: اغلب تصادفات در پیک ترافیک به تصادفات تک‌خودرویی که ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، مربوط است و بیان این نکته که هر 2 ساعت رانندگی به 15 دقیقه استراحت نیاز دارد نیز بسیار حائز اهمیت است.

پورقیصری در پایان اذعان داشت: کامیون‌های سنگ‌کش‌ از 25 اسفند 06 تا 15 فروردین 97 حق تردد در راه‌ها را ندارند و معادن سنگ نیز باید از دادن بار به این‌گونه وسایل نقلیه خودداری کنند؛ مسافرانی که از طریق اتوبوس اقدام به مسافرت می‌کنند، می‌توانند از طریق سامانه پیامکی تذکرات لازم در مورد عملکرد راننده اتوبوس را ارسال کرده تا از افزایش حوادث و تصادفات جلوگیری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار