تحمیل تراکم فروشی با قوانین موجود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قوانین موجود، درآمد ناشی از فروش تراکم را به شهرداریهای کلانشهرها تحمیل می کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قوانین موجود، درآمد ناشی از فروش تراکم را به شهرداریهای کلانشهرها تحمیل می کند.

به گزارش ایمنا، فتح الله معین ظهر امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان اظهارکرد: شهر اصفهان نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است، اما اعتبارات پیش بینی شده برای این کلانشهر رقمی چند برابر استان دارد.

وی افزود: شهرداری ها مکلف به تأمین درآمدهای شهری و رعایت مخارج شهر هستند، البته تصمیم‌گیری شهری تشریفات اداری پیچیده ای دارد که در شهرداری‌ها به مراتب می‌توان این تصمیم گیری ها را آسان تر انجام داد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیازمند مراقبت و پایش دائمی در امور شهرداری‌ها هستیم، عنوان کرد: در خصوص شهرداری‌های کلانشهرها مطرح می شود که درآمد آنها ناشی از تراکم فروشی است، اما قوانین موجود این وضعیت را به شهرداری‌ها تحمیل می‌کند.

معین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند، زیرذربین نهادهای مختلفی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در قوانین شهرداری‌ها آمده است که این نهاد باید تحت نظارت مردم اداره شود، گفت: ساز و کار شورای اسلامی شهر نیز برای تعیین اولویت‌ها و بودجه شهر تعیین شده است که این رویه به عنوان تجربه بشری در دیگر نقاط دنیا توانسته رضایت مردم را جلب کند.

معین ادامه داد: اوایل انقلاب حضرت امام(ره) برای اداره امور محلی، دستورالعمل تشکیل شوراهای شهر و روستا را ارائه کردند که با تأخیر اجرا شد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی در این دوره دچار تغییر و تحول زیادی شد که ناشی از نیازها و انتظارات مردم از شهرداری ها است، در این راستا باید تغییرات را در همه جوانب ببینیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: وضعیت خاص اقتصادی و رکود در کشور باعث شده منابع مالی شهرداری‌ها تحت تأثیر قرار گیرد به طوری که منبع عمده منابع مالی شهرداری ها دچار تغییر شده و بخش عمده درآمدها از محل تجمیع مالیات بر ارزش افزوده تأمین می شود که البته پیش بینی‌ها در این زمینه محقق نشده است.

معین اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی، ناچار هستیم رویه اداره شهر را تغییر دهیم، از طرفی حجم سه برابری نیروی انسانی و نداشتن کارآیی سازمان‌هایی که قرار بوده برای شهرداری درآمدزایی داشته باشند، هزینه‌های زیادی را به مدیریت شهری تحمیل می کند.

وی تاکید کرد: طی ۱۰ سال گذشته در بودجه مصوب شهر، بالاترین رقمی که در بودجه عمرانی هزینه شده کمتر از ۴۰ درصد و در بخش جاری بیش از ۹۰ درصد بوده است.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم فعلی ناشی از خشکی زاینده رود باید رویه های قبلی را کنار گذاشته و خون جدید و اندیشه تازه در مجموعه شهرداری جاری شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم، البته منظور این نیست که پیش از این افراد دچار اشکال بوده‌اند، اما باید تلاش شود تا به راندمان بالاتری دست پیدا کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با تغییرات مدیریتی، افراد را از دست نخواهیم داد، زیرا اعتقاد داریم باید از نظرات مدیران قبلی استفاده کنیم.

معین به سوابق اجرایی معاون سابق شهرسازی و معماری و معاون اداری و مالی اشاره کرد و گفت: از" دکتر صمصام شریعت" جز صداقت و راستی چیزی ندیده‌ام، "آقای طهرانی" معاون جدید اداری مالی نیز وضعیت جانبازی‌شان نشان‌دهنده تعهد او است و "آقای نورصالحی" نیز سابقه حضور در دوران دفاع مقدس را دارند، به طور حتم این مدیران در پست جدیدشان به نتایج مطلوب‌تری خواهند رسید.

معین عنوان کرد: همه مسئولان باید بدانند که قدردان زحمات آنها هستیم، البته آنان برای ادای دین و تحقق خواسته‌های مردم باید بیشتر فکر و تلاش کنند تا رضایت مردم و خداوند متعال را به دست آورند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار