کاهش ۴۳ درصدی سطح کشت گندم در اصفهان

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: سطح کشت گندم در اصفهان ۴۳ درصد کاهش یافته است.

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: سطح کشت گندم در اصفهان ۴۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مهر، مهرداد مرادمند ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت کشت غلات در استان اصفهان،‌ اظهار داشت: کشت گندم در اصفهان ۴۳ درصد و جو ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز سطح زیر کشت گندم آبی و دیم به شدت پایین آمده است، ادامه داد: برای تولید هر دو گندم به شدت نیاز به آب های سطحی و بارندگی داریم.

کاهش سطح زیرکشت برنج در اصفهان به چهار هزار هکتار

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: از ۱۰ سال گذشته اقدام به تولید گندم مقاوم به شوری و کم آبی کردیم که به دلیل وضع نامناسب آب در تولید همین دو نوع گندم هم با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم.

وی اعلام کرد: طی یک دهه گذشته تنها در ۲۵ ماه نزدیک به ۲۰ درصد آبی که باید برای بخش کشاورزی تخصیص می دادند، اختصاص یافت.

مرادمند اعلام کرد: سطح کشت برنج در استان اصفهان از ۱۸ هزار هکتار، اکنون به کمتر از چهار هزار هکتار رسیده است.

رتبه برتر کشاورزی اصفهان در تولید محصولات با آب مجازی

وی با بیان اینکه پنج درصد اراضی استان اصفهان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است، افزود: در سال‌های اخیر که فقط چند ماه در زاینده رود آب جاری بود، تولیدات و محصولات زراعی ۳ و نیم میلیون تن بود که شامل ۴۹۴ هزار تن محصولات باغی، ۲۷۸ هزار تن محصولات گلخانه ای و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات دامی بود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان سه درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد، شش درصد محصولات کشاورزی را تولید می کند و این مهم نشان از بهره وری بیشتر از منابع در این استان دارد.

وی یادآور شد: استان اصفهان در تولید شیر رتبه اول، گوشت مرغ رتبه دوم، تخم مرغ رتبه دوم، گوشت شترمرغ جایگاه دوم، گیاهان دارویی رتبه دوم، عسل رتبه سوم، سیب درختی رتبه سوم، سیب زمینی رتبه سوم، گوشت قرمز رتبه پنجم و پرورش ماهیان زینتی رتبه اول کشور را دارد.

مرادمند افزود: کشاورزی زنده به آب است، اما رتبه ها اعلام شد تا همه بدانند از همین آب های کم بیشترین بهره‌وری انجام شده و طبق آمار ارائه شده در تولید محصولاتی که وابسته به آب مجازی است، رتبه های بهتری داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار