کاهش مصرف ذغال خارجی در کک‌سازی

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن گفت: در سالیان گذشته برای کک‌سازی 40 درصد ذغال خارجی مصرف می‌شد اما اکنون به علت حمایت از کالای داخلی این عدد به یک ششم کاهش پیدا کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن گفت: در سالیان گذشته برای کک‌سازی 40 درصد ذغال خارجی مصرف می‌شد اما اکنون به علت حمایت از کالای داخلی این عدد به یک ششم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش فارس، سید اردشیر افضلی صبح امروز در همایش سراسری مدیران استانی خبرگزاری فارس در اصفهان اظهار داشت: این‌که نسل آینده بداند باید در چه خطی حرکت کند، از مهم‌ترین مسائل درگیر جامعه ما است.

وی افزود: خبرنگاران و همه افرادی که در محدوده جمع‌آوری و‌ انتقال خبر فعالیت دارند می‌توانند باعث حرکت یک جامعه به سمت بهبود و پیشرفت باشند.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن تصریح کرد: این افراد می‌توانند باعث افزایش سرمایه‌های روانشناختی، امید به زندگی، خودارزیابی، شادی‌آفرینی و... شوند.

وی از مهم‌ترین راه‌های جنگ با استکبار را رسانه و خبرگزاری دانست و گفت: رسانه‌ها در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مؤثر هستند؛ خبرنگاران برای تبلیغات چه در جهت پیشرفت صنعتی و چه در جهت اقتصادی، به صنعت کمک می‌کنند و مسؤولان صنعت نیز با جایگاه مهم خبر و خبرنگار آشنا هستند.

فضلی در بخش دیگر صحبت‌های خود بیان داشت: ذوب‌آهن اصفهان به زودی پنجاهمین سال فعالیت خود را جشن خواهد گرفت که در بهمن امسال برای اولین بار hc را تولید کردیم و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول هستیم.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن نورد در تولید در کشور منحصر به فرد است و از تیر 16 تا 30 توانایی تولید دارد، ذوب‌آهن از نخستین کارخانه‌های تولید کننده فولاد کیفی در کشور است مانند تمامی فولادهای خاص.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن تصریح کرد: در سالیان گذشته برای کک‌سازی 40 درصد ذغال خارجی مصرف می‌شد اما اکنون به علت حمایت از کالای داخلی این عدد به یک ششم کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و ایجاد انگیزش مصرف آب از 11.2 به 6.7 کاهش پیدا کرده است و برنامه 20 درصد کاهش مصرف آب پیگیری شده و در حال حاضر از پساب زرین‌شهر استفاد می‌شود.

فضلی خاطرنشان کرد: بزرگترین جنگل مصنوعی کشور را در ذوب‌آهن داریم، همچنین کارخانه ذوب‌آهن با 235 مگاوات مصرف، برق خود را خود تأمین می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار