احیا کشاورزی شرق اصفهان در انتظار 300 میلیارد تومان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از تصویب طرحی در شورای برنامه ریزی استان خبر داد که به موجب آن کشاورزی در شرق اصفهان احیا خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از تصویب طرحی در شورای برنامه ریزی استان خبر داد که به موجب آن کشاورزی در شرق اصفهان احیا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محسن کریمیان در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: 176 میلیون متر مکعب پساب تا این ساعت از 23 تصفیه خانه استان خارج می شود که نیمی از آن را صنعت استفاده می‌کند و نیم دیگر قانونی یا غیر قانونی به شهرداری‌ها، برخی افراد و کشاورزان واگذار شده است و بخشی از آن نیز رها شده است.

وی با اشاره به طرح تلفیقی جمع آوری پساب های تصفیه خانه های جنوب، شرق و شمال در سد آبشار و تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان، ادامه داد: این طرح حدود 100 تا 150 میلیون مترمکعب آب را برای کشاورزی شرق فراهم می کند که با احتساب سد رودشتین می توانیم یک آب دائمی برای شرق داشته باشیم، اما این طرح چیزی حدود 300 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به موضوع کشاورزی غرب استان وارد شد و گفت: برای غرب نیز گزینه تلفیقی پساب را با سد چم آسمان در نظر گرفته ایم تا کشاورزان مابین سد چم آسمان و نکو آباد نیز همانند دیگر کشاورزان استان آب داشته باشند. در استفاده از پساب برای کشاورزی همه ملاحظات زیست محیطی و بهداشتی رعایت خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار