کرملین: تروریست‌ها مانع حل و فصل صحیح اوضاع غوطه شرقی می‌شوند

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از کارشکنی گروه‌های تروریستی در روند حل و فصل صحیح اوضاع غوطه شرقی، خبر داد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از کارشکنی گروه‌های تروریستی در روند حل و فصل صحیح اوضاع غوطه شرقی، خبر داد.
به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که اقدامات تحریک‌آمیز تروریست‌ها در غوطه شرقی در جنوب سوریه، اجازه حل و فصل صحیح اوضاع این منطقه را نمی‌دهد.
وی در واکنش به اظهارات ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که گفته بود مسکو تنها بازیگری است که در سوریه نفوذ دارد، گفت: بین مسکو و دمشق روابط استراتژیک برقرار است.
پسکوف اظهار داشت: نظامیان روس، تنها نظامیانی هستند که حضورشان در سوریه قانونی است، زیرا بر اساس دعوت دولت سوریه، در این کشور حضور دارند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار برقراری 30 روز آتش‌بس در سرتاسر سوریه به‌ویژه غوطه شرقی دمشق شده است. این قطعنامه بر حفاظت از جان امدادگران تأکید کرده و خواستار اجتناب از هدف قرار دادن مراکز درمانی، مدارس و سایر اماکن غیرنظامی و همچنین خودداری از استقرار نظامی در مناطق پرجمعیت برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان شده است.
در همین راستا «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد، به‌دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و با هدف جلوگیری از وقوع تلفات میان غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس موقت در این منطقه از روز سه‌شنبه ــ امروز ــ هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می‌شود.
این در حالی است که تروریست‌ها مانع از خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی شده و از آنها به‌عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند.
کاخ کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرده است که عملیات مربوط به باز کردن یک مسیر برای تخلیه غیرنظامیان از غوطه شرقی با کمک روسیه به تروریست‌ها و نیروهای شورشی بستگی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار