۴ متخلف شکار در اردستان دستگیر شدند/شناسایی شکارچیان سابقه‌دار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در روزهای گذشته چهار متخلف شکار همراه با لاشه سه قوچ وحشی و پوست یک پازن وحشی در منطقه کهیاز اردستان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در روزهای گذشته چهار متخلف شکار همراه با لاشه سه قوچ وحشی و پوست یک پازن وحشی در منطقه کهیاز اردستان دستگیر شدند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه منطقه کهیاز اردستان از مناطق حفاظت شده مهم استان اصفهان از اظهار داشت: از مهمترین‌ گیاهان‌ منطقه‌ می‌توان‌ به‌ بادام‌ کوهی‌، انجیز، گز، تاغ‌، خارشتر، درمنه‌ و قیچ‌ اشاره‌ کرد.

وی افزود: آهو، قوچ‌ و میش‌، روباه‌ شنی‌، گرگ‌، شغال‌ و تشی‌ نیز گونه‌های‌ مهم‌ پستاندار منطقه‌ محسوب‌ و هوبره‌، کبک‌، تیهو، زنبور خور معمولی‌، چکاوک‌ کاکلی‌، کبوتر جنگلی‌ و دم‌ جنبانک‌ خاکستری‌ پرندگانی‌ هستند که‌ در این منطقه یافت‌ می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه مامورن یگان به شکل مداوم و شبانه‌روزی در حال گشت زنی در مناطق حفاظت شده اصفهان هستند، تاکید کرد: در روزهای گذشته چهار متخلف شکار همراه با لاشه سه قوچ وحشی و پوست یک پازن وحشی در منطقه کهیاز اردستان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از دامداری یکی از این متخلفان لاشه سه راس قوچ وحشی و یک تخته پوست کنده شده پازن وحشی همراه با یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ضبط شده است .

متخلفان شکار غیربومی سابقه‌دار دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه همچنین یک گروه از متخلفان شکار و صید سابقه دار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد واقع در شهرستان نایین دستگیر شدند، تصریح کرد: این گروه متخلف که غیربومی بودند پس از ماه‌ها رصد و ردیابی نامحسوس با همکاری اداره کل محیط زیست، نیروی انتظامی و همیاری مردم شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید متهمین به جرم شکار غیر مجاز در زمان و مکان ممنوعه و داخل پناهگاه حیات وحش مستوجب پیگرد قانونی قرار گرفتند و بر اساس ضوابط ملزوم به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال خسارت بابت ضرر و زیان زیست محیطی شکار غیرمجاز یک راس پازن و یک راس بزغاله وحشی شدند.

گفتنی است تحصیل نکردن پروانه و اقدام به شروع شکار در زیستگاه های حیات وحش جرم محسوب می شود و قابل تعقیب و مجازات است .

همچنین هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری یا مهمات آن را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا پرداخت جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال محکوم و اقلام کشف شده نیز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌ شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار