برچسب جعلی فاقد معاینه فنی خودرو در اصفهان کشف شد

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: برچسب جعلی معاینه فنی خودرو توسط پلیس تخصصی در شهر اصفهان مشاهده شده و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: برچسب جعلی معاینه فنی خودرو توسط پلیس تخصصی در شهر اصفهان مشاهده شده و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به لزوم انجام معاینه فنی خودروها تا پایان سال جاری اظهار کرد: بایدتوجه داشت که بر اساس ردیف ۹۴ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر گونه ایرادی در وضعیت ظاهری و موتوری خودرو که باعث کاهش ضریب ایمنی و افزایش آلاینده‌های زیست محیطی و ناهنجاری‌های صوتی شود را نقص فنی می‌گویند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان 9 مرکز معاینه فنی خودرو نسبت به افزود: در این مراکز معاینه فنی خودروها انجام می‌شود و پس از تست سلامت خودرو، برچسب معاینه فنی برای خودروهایی که چهار سال از ساخت آنها گذشته به مدت یک سال صادر می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان با اشاره به لزوم هوشیاری مردم در خصوص مراجعه به مراکز معتبر دریافت برچسب معاینه فنی خودروها اضافه کرد: اخیراً توسط پلیس تخصصی برچسب‌های جعلی معاینه فنی خودروها در اصفهان کشف شده است که شهروندان باید توجه داشته باشند به دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی در خصوص معاینه فنی خودروهای گازسوزنیز گفت: در بخش خودروهای گاز سوز دو ایستگاه معاینه فنی "جی "و "تاکسیرانی" فعال است که در این بین ایستگاه تاکسیرانی بیشترین خدمات را به رانندگان تاکسی‌های شهری ارایه می‌دهد.

چلمقانی با بیان اینکه علی رغم برخوردهای قانونی و توسعه مراکز معاینه فنی خودروها که در شهر اصفهان صورت گرفته است هنوز بیش از 200 هزار خودروی فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان تردد می‌کنند، افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که سامانه "سیمفا" اطلاعات خودروهای دارای معاینه فنی را ثبت کرده و چنانچه مشخصات خودرویی با اطلاعات این سامانه مغایرت داشته باشد مشمول جریمه خواهد شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار