تمام مشکلات سیستم حمل و نقل به تحریم‌ها بر نمی‌گردد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فرودگاه‌ها و هواپیماهای کشور از فناوری 30 سال به قبل استفاده می‌کنند و از فناوری‌های جدید استفاده نمی‌شود که باید فناوری را با توجه به قراردادهایی که بعد از امضای برجام منعقد شدند فوری در حمل و نقل هوایی وارد و این ناوگان را مجهز و نوسازی کنیم تا فناوری قدیمی جای خود را به فناوری جدید دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فرودگاه‌ها و هواپیماهای کشور از فناوری 30 سال به قبل استفاده می‌کنند و از فناوری‌های جدید استفاده نمی‌شود که باید فناوری را با توجه به قراردادهایی که بعد از امضای برجام منعقد شدند فوری در حمل و نقل هوایی وارد و این ناوگان را مجهز و نوسازی کنیم تا فناوری قدیمی جای خود را به فناوری جدید دهد.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دلیل قسمتی از حوادث و سوانح اخیر کشور به موضوع تحریم‌ها و قسمتی دیگر به بحران مدیریت در سیستم حمل و نقل و وزارت راه مربوط است، اظهار کرد: تصادفات در داخل شهر و در جاده‌ها قابل قبول نیست و اگر ملاک‌ها و استانداردها را رعایت کنیم حتی یک تصادف هم نباید اتفاق بیفتد.

وی بابیان اینکه چرا نباید نظارت‌های کافی بر روی شرکت‌های اتوبوس‌رانی اعمال شود؟ افزود: زمانی که دانش آموزان و یا فردی را می‌خواهیم از طریق تهیه بلیت به مقصد برسانیم این مشکل وجود دارد که به هر راننده‌ای نمی‌شود اعتماد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی ممکن است با یک شرکت مسافربری قرارداد ببندیم و یک اتوبوس را اجاره کنیم، اما سؤال اینجاست که این شرکت‌های اتوبوس‌رانی چقدر بر روی راننده‌های خود نظارت دارند و استاندارد آن‌ها برای یک راننده خوب چیست؟ چه نوع تست‌های روان‌شناسی و سلامت جسمی وجود دارد؟

عابدی بابیان اینکه حتی نباید سوانح رانندگی داشته باشیم، گفت: این موضوع به تحریم‌ها بر نمی‌گردد و به بحران مدیریتی مربوط است. مدیران ما یا خودشان را باور ندارند و یا این موضوع را جدی نمی‌گیرند در غیر این صورت تمام مسافربری‌ها و باربری‌ها زیر مجموعه شرکت‌هایی هستند که این شرکت‌ها زیر نظر سازمان حمل و نقل است.

وی ادامه داد: برای نمونه به سوانحی که در موتور سواری رخ می‌دهد می‌توان اشاره کرد. ظاهراً موتورسواری در کشور یک تافته جدا بافته است به این معنا که 30ثانیه پشت چراغ خطر موتور سوار نمی‌ایستد و این در حالی است که سه الی چهار مأمور راهنمایی و راهور ایستاده‌اند و مقابل آن‌ها موتورسوار چراغ قرمز را رد می‌کند و این عمل توهین به افسران راهنمایی و رانندگی است. آن‌ها نباید اجازه دهند این‌قدر به آن‌ها توهین شود؛ این موضوع چه ربطی به تحریم‌ها دارد؟ا ین موارد و کاستی‌ها به ضعف مدیریت‌ داخلی مربوط می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای اصلاح این موارد باید از خودمان شروع کنیم و برای نشان دادن وضعیت راکب سواران بهتر است اورژانس بیمارستان‌ها را مشاهده کنیم که چگونه است، افزود: موتورسوارهایی هستند که در اثر بی‌احتیاطی تصادف و دچار مرگ مغزی شدند و چه مصیبت‌هایی برای خود، خانواده و بیمارستان در اثر بی‌احتیاطی ایجاد کردند.

عابدی ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد که راهور ناجا در جلوگیری از تخلفات کوتاهی می‌کند. برای نمونه یک فرد برای اینکه بخواهد پیاده از یک طرف خیابان به آن طرف خیابان برود درصورتی که چراغ عابر پیاده سبز نیست باید بایستد و همین‌طور راننده اتومبیل باید منتظر باشد تا چراغ راهنما علامتش عوض شود، اما برای موتور سواران رعایت قانون اهمیت ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تصادفاتی که منجر به چپ شدن اتوبوس می‌شود یا به دلیل خسته بودن راننده است و یا راننده اتوبوس شرایط راننده بودن را از اول نداشته است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بابیان اینکه در خصوص علل سوانح و حوادث حمل و نقل هوایی علاوه بر موضوع مدیریت؛ موضوع تحریم‌ها نیز مؤثر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه‌ها و هواپیماهای کشور از فناوری 30 سال به قبل استفاده می‌کنند و از فناوری‌های جدید استفاده نمی‌شود که باید فناوری را با توجه به قراردادهایی که بعد از امضای برجام منعقد شدند فوری در حمل و نقل هوایی وارد و این ناوگان را مجهز و نوسازی کنیم تا فناوری قدیمی جای خود را به فناوری جدید دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار