رشد 80 درصدی بودجه دانشگاه اصفهان در سه سال گذشته

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان گفت: رشد بودجه دانشگاه اصفهان در سه سال گذشته 81 درصد بوده است که نسبت به دیگر دانشگاه‌ها، دانشگاه اصفهان بیشترین رشد بودجه را داشته است.

رشد 80 درصدی بودجه دانشگاه اصفهان در سه سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ولی‌الله میرخانی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی ایران اظهار کرد: وظیفه همه ما اول آموزش و پژوهش و در مرحله دوم امور اجرایی است.

وی با بیان اینکه هفته نکوداشت اصفهان را پشت سر گذاشتیم، افزود: دانشگاه اصفهان جزو دانشگاه‌های جامع است چرا که 365 رشته در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارد که در طی سه سال گذشته این تعداد رشته با رشد 15 درصدی در دانشگاه اصفهان رو به رو بوده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: حدود 15 هزار دانشجو در دانشگاه اصفهان تحصیل می‌کنند و 7 هزار و 402 نفر از این تعداد در دوره تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه هم‌چنین 650 نفر اعضای هیأت های علمی دانشگاه اصفهان هستند، تأکید کرد: ارتباطات خارجی و برقراری ارتباط این دانشگاه با دانشگاه‌های بین‌المللی از اولویت‌های دانشگاه اصفهان بوده که دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های دیگر 150 درصد افزایش داشته و تعداد پروژه‌های مشترک ما با دانشگاه‌های خارجی 233 درصد بوده است.

میرخانی ادامه داد: فرصت‌های تحقیقاتی دانشگاه اصفهان در چند سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است و این ارقام بسیار مورد اهمیت و افتخار هستند.

وی اضافه کرد: نسبت دانشجو به اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان 21 است که عدد بسیار مناسبی است، استاندارد این نسبت عدد 18 است که دانشگاه اصفهان به این عدد بسیار نزدیک است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد مقالات خارجی رشدی نداشته اما تعداد مقالات کیفی در دانشگاه اصفهان بسیار رشد داشتند چرا که تمرکز خود را روی مقالات کیفی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مشترکی که اساتید این دانشگاه با دانشگاه‌های خارجی داشتند بیش از 233 درصد افزایش داشته است، افزود: مشارکت با دانشگاه‌های خارجی در رابطه با مقالات، 17 درصد افزایش داشته‌ایم که کیفیت این مقالات نسبت به سه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

میرخانی اظهار کرد: نگاه ما به خارج از کشور در خصوص واردات نیست و فقط نگاه ما این است که پس از به وجود آمدن هر روزنه‌ای در رابطه با امور علمی از فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: رشد بودجه دانشگاه اصفهان در سه سال گذشته 81 درصد بوده است که رشد بسیار خوبی بوده و نسبت به دیگر دانشگاه‌ها، دانشگاه اصفهان بیشترین رشد بودجه را داشته است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه کاهش بودجه پرسنلی بسیار دشوار است، تصریح کرد: در سال 92 از کل بودجه‌های دانشگاه اصفهان بیش از 90 درصد بودجه‌ها به پرسنل این دانشگاه اختصاص می‌یافت اما پس از گذشت سه سال این رقم را به 65 درصد رساندیم که بسیار اقدام مشکلی بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار