قیمت گز بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: گز صنعتی در حال حاضر خارج از چارچوب نرخ‌گذاری می‌شود و قیمت آن به‌ صورت رقابتی و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ گز صنفی نیز به بازار رقابت گز صنعتی راه خواهد یافت.

قیمت گز بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد

  • محمد مجیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با آزادسازی قیمت گز اظهار کرد: از آنجایی‌ که گز نماد شناخته اصفهان است و شیرینی شاخص این استان محسوب می‌شود؛ به‌ منظور حفظ و ارتقای این برند دستور رقابتی شدن این محصول داده شده است.

    وی افزود: در حال حاضر دو نوع گز در استان اصفهان تولید می‌شود که شامل گز صنفی و گز صنعتی است؛ گز صنعتی خارج از چارچوب نرخ‌گذاری می‌شود و به‌ صورت کاملاً رقابتی تولید و عرضه می‌شود.

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم گسترش فضای رقابتی بین تولیدکنندگان گز گفت: برای ایجاد رقابت در قیمت و حفظ کیفیت این محصول تصمیم گرفته‌شده است که گز صنفی نیز همچون گز صنعتی نرخ‌گذاری شود و این نرخ‌گذاری با رعایت سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده انجام می‌شود.

    مجیری تصریح کرد: گز صنعتی در حال حاضر خارج از چارچوب نرخ‌گذاری می‌شود و قیمت آن به‌صورت رقابتی و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ در همین راستا برای بهبود کیفیت این محصول گز صنفی نیز به بازار رقابت گز صنعتی راه خواهد یافت.

    وی در رابطه با میزان تغییر قیمت گز صنفی گفت: قیمت این نوع از گز توسط بازار تعیین می‌شود و درصد خاصی برای افزایش قیمت این نوع گز در نظر گرفته نشده است.

    مجیری به مباحث بهداشتی پیرامون تولید واحدهای صنفی اشاره کرد و در همین راستا خاطرنشان کرد: بحث مربوط به اخذ نشان سیب سلامت در میان تولیدکنندگان گز صنفی به‌ صورت تشویقی و داوطلبانه است اما بحث تولید بهداشتی برای تولیدکنندگان و کسانی که بسته‌بندی و عرضه محصول را انجام می‌دهند؛ الزامی است.

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خاتمه تأکید کرد: هیچ‌کدام از واحدهای صنفی از ابتدای سال تاکنون مجوز افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و بالا بردن قیمت‌ها غیرقانونی است.


ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار