تقاضای کاذب ایجاد شده در پایان سال / جریمه 2.5 درصدی مالیات برای هر ماه تعویق

رئیس صنف تولیدکنندگان مصنوعات چوبی گفت: رکود شدید بر بازار مسکن حاکم شده است و به مراتب صنف مصنوعات چوبی را نیز تحت تأثیر قرار داده و افزایش تقاضای پایان سال، کاذب است.

رئیس صنف تولیدکنندگان مصنوعات چوبی گفت: رکود شدید بر بازار مسکن حاکم شده است و به مراتب صنف مصنوعات چوبی را نیز تحت تأثیر قرار داده و افزایش تقاضای پایان سال، کاذب است.

محمد شادمند در گفت‌وگو با فارس در رابطه با وضعیت صنف مصنوعات چوبی در سال جاری اظهار کرد: رکود شدید بر بازار مسکن حاکم شده است و به مراتب صنف مصنوعات چوبی را نیز تحت تأثیر قرار داده و افزایش تقاضایی که در یک ماه اخیر ایجاد شده است، موقتی بوده و پایدار نیست.

وی افزود: تغییر دکوراسیون منزل در ایام شب عید موجب شده است تا تقاضای کاذبی در این بازار ایجاد شود و کاهش قدرت خرید مردم یکی از مهمترین عوامل تداوم نداشتن تقاضا شناخته شده است.

رئیس صنف تولیدکنندگان مصنوعات چوبی در استان اصفهان بیان کرد: مشکلات دیگری که این صنف با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند نیز مباحثی نظیر بیمه و مالیات است و در سال‌های اخیر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه شده به طوری که مالیات دریافتی از فعالان صنفی تا 400 برابر افزایش یافته است.

شادمند خاطرنشان کرد: کارگاهی که در چند سال گذشته فعال بوده است، با کاهش هزینه و یا افزایش درآمد به اندازه‌ای که بتواند پوشش هزینه‌های مالیاتی را بدهد، همراه نشده است و این در حالی است که بر اساس آمارهای اعلام شده، میزان ساخت و ساز در بخش بازار مسکن با کاهش 30 درصدی همراه شده است.

وی اذعان داشت: زمانی که هزینه‌های یک کارگاه افزایش می‌یابد در صورتی که درآمد کارگاه پوشش‌دهنده هزینه‌ها نباشد، منجر به ورشکستگی و تعطیلی واحدها خواهد شد.

رئیس صنف تولیدکنندگان مصنوعات چوبی در استان اصفهان در رابطه با دلیل تفاوت قیمت محصولات در واحدهای صنفی یادآور شد: عوامل متعددی در تفاوت قیمت محصول مشخص در واحدهای صنفی دخیل است که در این میان می‌توان به متفاوت بودن مواد اولیه مورداستفاده و فعالیت زیرزمینی و بدون مجوز و تخلف برخی واحدهای صنفی در ارائه محصولات با قیمت‌های بالا اشاره کرد.

شادمند در همین راستا بیان داشت: ممکن است تفاوت قیمت فاحش در واحدهای صنفی به دلیل جبران فروش کم با ارائه محصولات با قیمت‌های بالاتر باشد که بازرسین صنف مصنوعات چوبی با سرکشی از این واحدها به تخلفات گزارش‌شده رسیدگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: تعداد بازرسین صنف پوشش‌دهنده واحدهای فعال نیست و همین امر منجر شده است تا فعالیت این گروه دشوار شود.

رئیس صنف تولیدکنندگان مصنوعات چوبی در استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر عمده مشکلات فعالان این صنف در رابطه با مالیات است و واحدهای صنفی از افزایش‌های نامتناسب مالیات با میزان فروش، گله‌مند هستند.

شادمند تأکید کرد: سازمان مالیاتی باید برای تعیین مالیات بین واحدهای تولیدی و شرکت‌های توزیع‌کننده، تفاوت قائل شود و توجه داشته باشد که تولیدکنندگان با چه مشکلاتی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

وی اذعان کرد: اداره مالیات می‌تواند بدهی مالیاتی واحدهای صنفی را تا 36 قسط تقسیط کند که معمولاً این اقدام را انجام نمی‌دهد و اگر هم اقدام به تقسیط بدهی کند، دیرکرد مالیات را که برابر 2.5 درصد در ماه است و به‌ صورت روزانه محاسبه می‌شود را از واحدهای صنفی می‌گیرد.

رئیس صنف مصنوعات چوبی در استان اصفهان در پایان اظهار کرد: معمولاً واحدهای تولیدی به دنبال تقسیط مالیات هستند و به دلیل این‌که عمده‌فروشی آن‌ها به‌ صورت اعتباری انجام می‌شود، قادر به پرداخت نقدی مالیات نبوده و درخواست تقسیط بدهی مالیات خود را می‌کنند که در برخی موارد این درخواست‌ها مورد قبول واقع می‌شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار