سبحانی: صادرات فولاد نیازمند تعریف برند ملی است
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: تولید محصول صادراتی و موفقیت در امر صادرات نیازمند تعریف یک برند خوشنام در سطح جهانی است و فولاد نیز از این امر مستثنا نیست.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: تولید محصول صادراتی و موفقیت در امر صادرات نیازمند تعریف یک برند خوشنام در سطح جهانی است و فولاد نیز از این امر مستثنا نیست.
بهرام سبحانی در گفتوگو با فارس با اشاره به اهمیت موضوع نام و نشان تجاری (برند) در حوزه صادرات اظهار کرد: تولید محصول صادراتی و موفقیت در امر صادرات نیازمند تعریف یک برند خوشنام در سطح جهانی است و فولاد نیز از این امر مستثنا نیست.
وی در ادامه افزود: رسیدن به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور، نیازمند برنامهریزی برای صادرات 25 میلیون تن است و ضروری است که برای تسهیل صادرات این 25 میلیون تن، برندسازی در حوزه صادرات فولاد کشور صورت پذیرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: مهم این نیست که فولاد تولیدی کدام بنگاه در بازار جهانی به فروش میرسد بلکه مهم این است که فولاد تولیدی کشور تحت یک برند خوشنام صادر شود و دنیا روی آن حساب باز کند.
این فعال صنعت فولاد خاطرنشان کرد: تولید با قیمت رقابتی، کیفیت مطلوب محصول، دسترسی به بازارهای بینالمللی و خلق ارزشافزوده بالا جزو الزامات بهبود صادرات فولاد کشور است و باید در بخشهایی سرمایهگذاری صورت پذیرد که محصول آن خریدار جهانی دارد.
سبحانی در رابطه با محدودیتهای زیست محیطی تولید فولاد نیز متذکر شد: توسعه صنعت فولاد منافاتی با حفاظت از محیط زیست ندارد و بر همین اساس مشاهده میکنیم که قسمت اعظمی از فولاد دنیا در اتحادیه اروپا در حال تولید است.
وی تأکید کرد: روشهای تولید فولاد روز به روز در حال پیشرفت است و در حال حاضر رشد فناوری تولید باعث شده تا پسماند تولید فولاد به صفر برسد و باقیمانده تولید در این صنعت در سایر صنایع مصرف شود.