مشکلی برای فروش تولیدات پلی اکریل نداریم

مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان گفت: تا چند روز آینده، خطوط دیگر کارخانه پلی اکریل را با اطمینان حاصل از استمرار تولید و خرید اکریلونیتریل، هم زمان راه اندازی کنیم.

محسن رجایی در گفت وگو با ايسنا، در خصوص آخرین وضعیت کارخانه پلی اکریل اصفهان، اظهار کرد: در یک مرحله 300 تن مواد اولیه «اکریلونیتریل» و در مرحله اي ديگر دو هزار تن دیگر نیز از خارج تهیه کردیم که این محموله 28 بهمن امسال به گمرک رسید و در مخازن آنجا تخلیه شد و خوشبختانه چند روز قبل نیز موافقت ترخیص آن را از گمرک دریافت کردیم و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: اکنون کارخانه های «دی ام تی» و «استیپل پلی استر» در حال فعالیت و تولید است و خط «B» کارخانه دوم اکریلیک راه اندازی و فعالیت کارخانه اکریلیک یک نیز با خرید پارت های بعدی «اکرویلونیتریل» از خارج، شروع خواهد شد و امیدواریم خطوط دیگر را تا چند روز آینده، با اطمینان حاصل از استمرار تولید و خرید «اکریلونیتریل»، هم زمان راه اندازی کنیم.

مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان در رابطه با «کارخانه یارن»، افزود: چند روز قبل در جلسه ای با حضور معاون و مشاور وزیر صنعت، دستیار استاندار اصفهان و رییس هیئت اجرایی پلی اکریل، توانستیم برای خرید يك هزار تن «گلیکول» و خرید اعتباری آن با پتروشیمی اراک به توافق برسیم.

وی ادامه داد: بحث خرید «پارازایلن» به صورت اعتباری از پتروشیمی و پالایشگاه اصفهان محقق شد و در حال آماده سازی برای افزایش ظرفیت کارخانه «استیپل» هستیم، هم چنین کارخانه یارن قدیم نیز بعد از چهار سال توقف، مطابق با پیش بینی تا چند روز آینده، با سه ماشین راه اندازی خواهد شد.

رجایی با اشاره به اینکه ۱۱۰۰ نفر در کارخانه پلی اکریل مشغول به کار هستند، افزود: حدود 400 نفر از پرسنل کارخانه اکریلیک قدیم به دلیل اینکه هنوز کارخانه به طور کامل راه اندازی نشده، به اختیار خود تحت پوشش بیمه بیکاری هستند، البته تا دو ماه آینده بعد از فراخوان مجدد، در قسمت های مختلف کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

وی تصریح کرد: توافقاتی برای ممنوعیت ورود «الیاف اکریلیک» و کنترل آن صورت گرفته است، البته شرکت پلی اکریل نمی تواند وارد کننده باشد و در توافق با شرکت های دیگر برای ورود مواد مورد نیاز، این محدودیت را برطرف کردیم.
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان افزود: زیر ساخت های پلی اکریل و پرسنل آن به طور کامل آماده است و تعمیرات آن انجام شده و با وجود محصول اقتصادی، مشکلی برای فروش نداریم.

مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان با بیان اینکه مراحل مقدماتی ورود ماده خام اکریلونیتریل انجام شده است، افزود: از نظر مسایل گمرکی و شرکتی که بتوان با نام آن، این ماده را وارد کنیم، با محدودیت هایی روبرو هستیم و با حل بحث اکریلونیتریل، می توانیم تا دو ماه آینده به سقف تولید برسیم، هم چنین ماده وینیل استات از داخل کشور و از پتروشیمی اراک تامین می شود.

وی با بیان اینکه باید تولید خطوط فعلی را به حداکثر برسانیم و بهینه سازی انجام دهیم، افزود: کارخانه در بخش تولید الیاف اکریلیک، قابلیت توسعه دارد و یک تا دو خط مشابه خط اکریلیک نصب شده در سال ۱۳۸۲ نیز، در طرح توسعه است.

رجایی ادامه داد: تمام بسترها از نظر نیروگاه، مطلوبیت، آزمایشگاه و تاسیسات جانبی آماده است و زمانی که به ظرفیت نهایی تولید پلی استر برسیم، می توان آن را توسعه داد، زیرا این محصول ارزش افزوده بالایی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار