65 درصد معلولان مرد هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تشریح آخرین آمار معلولان در سال جاری گفت: در مجموع 35 درصد از معلولان را زنان و 65 درصد را نیز مردان تشکیل می دهند.

65 درصد معلولان مرد هستند


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، حسین نحوی‌نژاد، با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر پشت نوبتی خدمات بهزیستی هستند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا خدمات رسانی به جامعه هدف به بهترین شکل اجرا شود. افرادی که پشت نوبت خدمات بهزیستی هستند گاه برای یک خدمات و گاه برای چندین خدمت در صف هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: حدود دو درصد جمعیت کشور شامل یک میلیون و 300 هزار نفر معلول هستند که این افراد نیازمند دریافت خدمات مختلف توانبخشی هستند. در مجموع 35 درصد از معلولان را زنان و 65 درصد را نیز مردان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی خدمات مختلفی را به جامعه هدف خود ارائه می دهد، تصریح کرد: این خدمات به انواع معلولیت ها نظیر معلولان جسمی- حرکتی و بیماران روانی ارائه می شود. البته در راستای خدماتی که به معلولان ارائه می شود نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد با بهزیستی مشارکت می کنند به طوری که افزون بر 2 هزار و 200 مرکز توانبخشی بهزیستی، نهادهای مدنی به یکصد هزار معلول خدمات ارائه می دهند.

نحوی نژاد بیان کرد: از برنامه ‌هایی که سازمان بهزیستی دنبال می کند، مراقبت های موقت از معلولان و سالمندان است که تا کنون مراکزی راه اندازی شده و قرار است به طور جامع اجرا شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار