دعوت ترامپ از پوتین برای دیدار در کاخ سفید

یک دستیار ارشد کاخ کرملین از دعوت رئیس جمهور آمریکا از همتای روسی خود برای سفر به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید خبر داده است.

یک دستیار ارشد کاخ کرملین از دعوت رئیس جمهور آمریکا از همتای روسی خود برای سفر به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید خبر داده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یوری یوشاکوف دستیار ارشد کاخ کرملین روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی که ماه گذشته درباره دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته، پیشنهاد برگزاری این دیدار در کاخ سفید را مطرح کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: از زمانی که این گفت‌وگوی تلفنی در روز 20 مارس انجام شده، تاکنون هیچ پیشرفتی برای برگزاری این دیدار احتمالی حاصل نشده و علت اصلی این مساله اختلافات دیپلماتیک در روابط آمریکا و روسیه بوده است.
این مقام ارشد روسی گفت: زمانی که روسای جمهور ما رایزنی تلفنی داشتند، ترامپ پیشنهاد داد تا نخستین دیدار در واشنگتن در کاخ سفید برگزار شود. ترامپ ماه گذشته با پوتین تماس گرفت تا پیروزی انتخاباتی وی را تبریک بگوید و به خبرنگاران گفت که اعتقاد دارد او و پوتین به زودی در آینده نزدیک دیدار خواهند کرد.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید دعوت از پوتین را تایید نکرده است ولی در اظهاراتی گفت: روسای جمهور دو کشور درباره مکان های مختلف از جمله کاخ سفید برای برگزاری یک نشست احتمالی مذاکره کرده اند.
دعوت از پوتین برای دیدار از کاخ سفید می تواند موجب خشم منتقدان داخلی ترامپ شود، کسانی که روسیه را به اقدامات خصمانه علیه کشورهای غربی متهم کرده اند.
برخی از مقام های سابق و فعلی تیم ترامپ تحت بازجویی و تحقیقات قضایی به خاطر اتهام تبانی با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 قرار دارند، این اتهامات از سوی ترامپ رد شده است.
از گفت‌وگوی تلفنی 20 مارس تاکنون، آمریکا 60 دیپلمات روسی را اخراج و یک کنسولگری روسیه را تعطیل کرده است. این اقدامات در واکنش به حمله با عامل اعصاب به یک جاسوس سابق روسی و دخترش در بریتانیا انجام شده است. سایر کشورهای غربی نیز روسیه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده و دیپلمات های این کشور را اخراج کرده اند.
البته روسیه این اتهامات را رد کرده ولی در مقابل تعدادی از دیپلمات های کشورهای خارجی را اخراج کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار