حبس یک تا 10 سال در انتظار متهمان آتش‌سوزی کاخ سرهنگ‌آباد

رئیس دادگاه بخش زواره گفت: در صورت اثبات عمدی بودن، برابر ماده 558 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 متهمان به حبس از یک الی 10 سال محکوم می‌شود.

رئیس دادگاه بخش زواره گفت: در صورت اثبات عمدی بودن، برابر ماده 558 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 متهمان به حبس از یک الی 10 سال محکوم می‌شود.

علیرضا نقدی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با حادثه کاخ سرهنگ‌آباد زواره اظهار داشت: در مورخ چهاردهم فروردین با شروع آتش‌سوزی در چند نقطه کاخ سرهنگ‌آباد بر اساس اطلاعات میدانی آتش‌نشانی، موجبات تخریب سنگین این بنای تاریخی و ثبت‌شده در آثار ملی فراهم شد.

وی افزود: در کمترین زمان ممکن و به لحاظ اهمیت، موضوع به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع داده‌ شده است که تحقیقات کامل قضایی و اخذ اظهارات از اشخاص و افراد مطلع ادامه دارد.

رئیس دادگاه بخش زواره گفت: در صورت اثبات عمدی بودن، برابر ماده 558 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است یا تزئینات، ملحقات تأسیسات، اشیا و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که مستقلاً نیز واجد حیثیت فرهنگی، تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یک الی 10 سال محکوم می‌شود.

وی با اشاره به بازدید میدانی از محدوده کاخ سرهنگ‌آباد گفت: در درخواست از فرماندهی یگان حفاظت استان، تقاضای ایجاد پایگاه حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مجهز و به همراه سربازان متبحر در بخش زواره مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت و بنا شد در صورت مساعدت بخشداری و شهرداری زواره در اسکان افراد یگان در این بخش، این امر مهم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

نقدی اضافه کرد: در این میان، دادگستری بدون هیچ تعارفی با هر شخص حقیقی یا حقوقی که رفتار ضدهنجار داشته باشد، برخورد قاطع را به عمل خواهد آورد.

وی در پایان با انتقاد از نحوه نظارت اداره مربوطه ابراز داشت: در ابنیه تاریخی که با صرف هزینه‌های گزاف بیت‌المال نگهداری، بازسازی و نوسازی می‌شوند، می‌توان با هزینه بسیار کم‌تر از خسارات وارده، حداقل تجهیزات تأمین‌کننده امنیت را برای این مکان‌ها تأمین کرد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار