بازیکنانی باید به سپاهان بیایند که از توانایی خوبی برخوردار باشند

یک کارشناس فوتبال معتقد است که هواداران سپاهان، همیشه برد می‌خواهند و باید بازیکنان و مربیانی به این تیم بیایند که از توانایی خوبی برخوردار باشند.

بازیکنانی باید به سپاهان بیایند که از توانایی خوبی برخوردار باشند

محمود یزدخواستی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، با بیان اینکه در لیگ امسال برنامه ریزی فدراسیون نسبت به گذشته بهتر بود، اظهار کرد: لیگ امسال وقفه‌هایی داشت که به اعتقاد من این وقفه‌ها جبر برنامه ریزی است. فدراسیون سعی کرد با توجه به تاریخ برگزاری بازی‌ها، شرایط باشگاه‌ها را نیز در نظر بگیرد و به نظر من بهتر از گذشته برنامه ریزی صورت گرفت.
وی ادامه داد: البته صحبت‌هایی از سوی کی روش و برانکو مطرح شد که بهتر بود فدراسیون نقش سریع‌تر و پررنگ‌تری را ایفا می‌کرد، اما دیدیم که در برخی موارد تنها تماشاگر این گفتمان‌ها بود.
یزدخواستی با اشاره به تیم پرسپولیس، گفت: این تیم از همان ابتدا به دلیل چیدمان بازیکنانش و رعایت نظم و انضباط ضریب قهرمانی‌اش بالاتر بود. استقلال نیز ناهماهنگی‌هایی در ابتدای مسابقات داشت و این تیم به رده‌های پایین‌تر نزول پیدا کرد، اما به مرور، تفکرات منصوریان بر عملکرد تیم حاکم شد و نتیجه نهایی این تیم مورد قبول هوادارانش قرار گرفت.
وی ادامه داد: تراکتوسازی با تفکرات قلعه نویی که همیشه تیم‌هایش را برای قهرمانی می‌بندد در ابتدا عملکرد خوبی داشت، اما به دلیل اینکه نتوانست در نیم فصل تیم خودش را تکمیل کند همان کیفیت را در نیم فصل دوم از این تیم دیدیم و ارتقای چندانی نداشت.
این کارشناس فوتبال با اشاره به تیم ذوب آهن و تعویض یحیی گل محمدی، افزود: این تیم در نیمه‌های فصل افت محسوسی داشت، اما رفته رفته به بالای جدول نزدیک شد. ذوب آهن عملکرد متوسطی داشت. البته اگر مدیریت طول بازی این تیم بهتر بود ذوب آهن می توانست جایگاه بهتری را به دست آورد.
وی با بیان اینکه سپاهان نیز با تفکرات ویسی شکل گرفت نه تفکرات باشگاه، گفت: سپاهان باید خواسته‌های هوادارانش را برای قهرمانی تأمین کند.
یزدخواستی ادامه داد: اشکال بزرگ این تیم نداشتن ترکیب ثابت بود و باخت برابر استقلال نیز به دلیل این بود که این تیم در برخی پست‌هایش بازیکنانی داشت که در حد نام سپاهان نبودند.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی جوان وارد سپاهان شد که ویسی نشان داد هماهنگ کردن این بازیکنان کار وی نبود، افزود: این تیم درهر بازی ترکیب مجزایی داشت و همین باعث شد هماهنگی کار تیمی کاهش یابد. البته بازیکنانی همچون نویدکیا، محمدی و سرلک وقتی شناختشان از هم بهتر شد کار تیمی بهتری انجام دادند و حفظ توپ این تیم افزایش یافت، اما ساختار دفاعی و عملکرد دفاعی این تیم ضعف داشت.
یزدخواستی با بیان اینکه دفاع راست، پستی است که در ایران می‌توان در آن همیشه بازیکن خوب داشته باشیم، ادامه داد: تعجب می‌کنم که چرا سپاهان نتوانست این پست را سریع با بازیکنی با تجربه و خوب پوشش دهد. هواداران این تیم، همیشه برد می‌خواهند و باید بازیکنان و مربیانی به این تیم بیایند که از توانایی خوبی برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه سپاهان متحول شده با نظرات کرانچار و شناختی که این مربی از فلسفه باشگاه دارد با همین بضاعت توانست تا حدی به خواسته‌های باشگاه و هواداران نزدیک شود، افزود: سپاهان می‌توانست جایگاه بهتری کسب کند، اما این تغییرات کمی دیر بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار