شاهدان آتش‌سوزی سرهنگ‌آباد در اختیار قاضی پرونده هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: دو کارگری که هنگام آتش‌سوزی کاخ سرهنگ‌آباد در داخل باغ بودند به عنوان شاهد در اختیار قاضی پرونده هستند تا پیگیری‌ها انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: دو کارگری که هنگام آتش‌سوزی کاخ سرهنگ‌آباد در داخل باغ بودند به عنوان شاهد در اختیار قاضی پرونده هستند تا پیگیری‌ها انجام شود.

فریدون اللهیاری امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت کاخ سرهنگ آباد زواره که بخش‌هایی از آن چند روز پیش به دلیل آتش‌سوزی از بین رفت، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع آتش‌سوزی کاخ سرهنگ‌آباد به صورت قضایی در حال پیگیری است و همکاران ما نیز در این مکان حضور دارند.

وی افزود: ظاهراً دادگاه به سرنخ‌هایی رسیده است اما هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است، در حال حاضر نیز دادگاه دو کارگری که در داخل باغ بودند به عنوان شاهد بوده‌اند را در اختیار قاضی پرونده قرار داده تا پیگیری‌ها انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: کارشناسان آتش‌نشانی با بازرسی‌هایی که روز گذشته انجام دادند معتقدند قطعاً این آتش‌سوزی به صورت عمدی انجام شده است.

پیش از این رئیس دادگاه بخش زواره گفته بود: در صورت اثبات عمدی بودن، برابر ماده 558 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است یا تزئینات، ملحقات تأسیسات، اشیا و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که مستقلاً نیز واجد حیثیت فرهنگی، تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یک الی 10 سال محکوم می‌شود.

به گزارش فارس، کاخ سرهنگ‌آباد در بخش سفلای زواره قرار دارد و یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار است که مالکین خصوصی دارد، در طول سال‌های اخیر نیز دچار آسیب‌هایی شده بود و مالکان آن نیز به دلایل مختلف آن را مرمت نکرده بودند تا اینکه میراث فرهنگی سال گذشته بخشی از آن را مرمت کرد اما در جریان آتش سوزی اخیر که در روز 14 فروردین رخ داد این مرمت ها به همراه بخش چوبی ایوان این کاخ از بین رفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار