سرانه مصرف آب خانگی در اصفهان بیش از استاندارد است

مدیر آبفا خور و بیابانک گفت: میزان مصرف آب در بخش خانگی حداکثر ۱۳۰ لیتر در طول شبانه روز است که هم اکنون میزان این سرانه در اصفهان ۱۵۰ لیتر است.

سرانه مصرف آب خانگی در اصفهان بیش از استاندارد است

محمد جواد فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان مصرف یک فرد در طول شبانه روز سرانه مصرف آب محسوب می‌شود که طبق استاندارد میزان مصرف آب در بخش خانگی حداقل ۷۵ لیتر و حداکثر ۱۳۰۰ لیتر در طول شبانه روز است.

وی بیان داشت: هم اکنون سرانه مصرف آب خانگی در اصفهان ۱۵۰ لیتر است که انتظار می رود این رقم به ۱۳۰ لیتر کاهش یابد.

مدیر آبفا خور و بیابانک تصریح کرد: در شهرستان خور و بیابانک تاکنون حدود شش هزار و ۸۰۷ فقره انشعاب آب واگذار شده است به طوریکه ۱۶۵ کیلومتر طول خط انتقال و ۱۵۵ کیلومتر طول شبکه توزیع آب است.

وی ادامه داد: این در حالی است که شهرهای خور و فرخی دارای دو شبکه آب بهداشتی و آب شرب است.

فیروزی در ارتباط با راه های حفاظت از کنتورهای آب گفت: در شهرستان خور و بیابانک به دلیل آب و هوای گرم و خشک مشکل یخ زدگی کنتورها در فصل سرد سال را نداریم ولی از سویی به لحاظ EC بالای آب در این شهرستان و خوردگی تجهیزات بعضاً کنتورها درست عمل نمی کنند که لازم است مشترکین هرچند وقت یکبار کنتورهای خود را بررسی کنند تا در صورت داشتن مشکل کنتور تعویض شود.

وی اعلام کرد: در همین راستا در سال گذشته ۲۰۰ کنتور تعویض شد و طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ حدود ۳۵ درصد از کنتورهای شهر خود که حدود یک هزار و ۸۷۳ کنتور بوده مورد تعویض قرار گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار