پیشرفت ۹۳ درصدی فاز دوم ابرپروژه میدان استقلال

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ضمن اعلام اتمام فاز یک ابرپروژه میدان استقلال از پیشرفت ۹۳ درصدی فاز دوم این پروژه خبر داد.

پیشرفت ۹۳ درصدی فاز دوم ابرپروژه میدان استقلال


ایرج مظفر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ابر پروژه میدان استقلال در ۲ فاز پیش بینی شده است که هر یک از فازها نیز دارای تعدادی زیرپروژه است به طوری که در مجموع ١١١ طرح در دل این پروژه اجرا می شود.

وی ادامه داد: از نکات مهم این پروژه، جابجایی و اجرای تاسیسات عظیم شهری همزمان با انجام پروژه، با گستردگی نزدیک به جابجایی ١٠ کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر ١٨٠ میلیارد ریال است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: فاز اول طرح شامل میدان با عرض عبور ١٦ متر در تراز صفر همراه با ٣ پل زیرگذر در مسیر رینگ حفاظتی به طول ١٢٠٠متر در تراز ٧- و همچنین ساخت ٢ پل روگذر هرکدام به طول ٧٠٠ متر در مسیر ارتباطی خیابان امام خمینی(ره) به سمت بلوار آزادگان (شاهین شهر) به صورت رفت و برگشت در تراز ٧+ انجام شده است.

مظفر با تاکید بر اینکه پل روگذر از سمت بلوار دانشگاه (خمینی شهر) به سمت بلوار آزادگان (شاهین شهر) با مشخصات فنی و اجرایی خاص در تراز ١٤ + به طول ٨٠٠ متر و عرض ١٣/٣٠متر در فاز دوم اجرایی این پروژه قرار گرفته است، تاکید کرد: عملیات اجرایی پل قطار شهری هم تراز با پل های روگذر امام خمینی در محدوده پروژه جهت اتصال به خط قطار شهری _برون شهری به سمت شاهین شهر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر طرح های الحاقی به مجموعه استقلال پل زیرگذر در بلوار آزادگان جهت سهولت دسترسی به دانشگاه صنعتی با وسعت پل سازی ١٠٠٠متر مربع که در دو شیفت کاری اجرا و بهره برداری شده است، اظهار کرد: نمونه بارز ابتکار عمل شهرداری اصفهان در مجموعه پل های پروژه استقلال، پل شماره ٦ است که خمینی شهر و شاهین شهر را به صورت روگذر به هم ارتباط می دهد.

این مقام شهری در ادامه اضافه کرد: پل مواصلاتی شماره ٦ در این پروژه به صورت پیش تنیده و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال اجرا است، این پل به طول٨٠٠ متر و با عرض ١٣/٣٠ متر با نصب ٣٠٠ قطعه سگمنتال طراحی شده و پیشرفت این پروژه تاکنون ٩٣ درصد است.

وی درپایان خاطر نشان کرد: همچنین برای ایجاد ورودی ایمن و زیبا در این قسمت از شهر طرح بلوار و میدان با ایجاد نماد ها و آب نماهای فرحبخش و نورپردازی زیبا از ابتدای میدان استقلال تا در دانشگاه صنعتی در بلوار آزادگان مصوب و همزمان با اجرای پروژه در طرفین و ورودی شهر با مساحت بالغ بر٢٠هزار متر مربع درحال ساخت است و کل پروژه، همزمان با عید سعید فطر افتتاح می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار