تخت فولاد؛ پتانسیل پنهان گردشگری شهر

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: در نوروز تلاش کردیم تخت فولاد را به عنوان یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های پنهان گردشگری شهر به مسافران و شهروندان معرفی کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: در نوروز تلاش کردیم تخت فولاد را به عنوان یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های پنهان گردشگری شهر به مسافران و شهروندان معرفی کنیم.

سید علی معرک نژاد در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: ویژه برنامه های متعددی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پنهان گردشگری شهر اصفهان یعنی تخت فولاد در ایام نوروز برگزار و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی از برگزاری جشنواره عکس اینستاگرامی حیات تا ممات که بر پایه عکس‌های اینستاگرامی در دو گروه پیرامون کوه صفه و تخت فولاد و گلستان شهدا خبر داد و گفت: مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با همکاری شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان و کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان جشنواره عکس اینستاگرامی حیات تا ممات را برگزار کرده و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند عکس‌های خود را طبق آیین‌نامه تا ۲۵ فروردین ماه ۹۷ به آی دی تلگرام SepahanTourism۹۶ @ ارسال و هنر عکاسی خود را در این جشنواره محک بزنند.

وی به بخش‌هایی از آیین نامه جشنواره عکس اینستاگرامی حیات تا ممات اشاره و تصریح کرد: شرکت تمامی عکاسان آماتور، حرفه ای و عموم مردم از سراسر ایران در این جشنواره آزاد است، هر فرد می تواند حداکثر با ۱۰ عکس در این جشنواره شرکت کند، ویرایش عکسها جهت القای هرچه بهتر ذهنیت عکاس آزاد است و عکس‌ها باید فاقد هرگونه امضا، تاریخ، نوشته و یا لوگو باشد .

معرک نژاد خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین داوری این جشنواره انجام و در روز ششم اردیبهشت ماه نمایشگاه عکسی از آثار برگزیده جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد برگزاری نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» را یکی از برنامه های مهم برای معرفی هر چه بهتر مشاهیر مدفون در تخت فولاد خواند و افزود: این نمایشگاه در سه نقطه تخت فولاد شامل سالن شمع در گلستان شهدا، جنب مقبره بابارکن‌الدین و تکیه میرفندرسکی برگزار و در هر کدام به صورت مجزا کلیات تخت فولاد، مشاهیر و جلوه ‌ های هنری و معماری به مسافران نوروزی ارایه شد .

معرک نژاد ادامه داد: در این نمایشگاه تالارهای زیادی به معرفی ظرفیت‌های تخت فولاد و مشاهیر دو تکیه تخت فولاد از جمله تکیه کازرونی و تکیه سیدالعراقین پرداخت.

وی معرفی شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را از دیگر برنامه‌های تخت فولاد در ایام نوروز امسال برشمرد و گفت: در کنار این اقدامات طرح «هادیان مشاهیر تخت فولاد» که در آن کارشناسان و راهنمایان تخت فولاد در دو نقطه تخت فولاد و دو نقطه بیرون از مجموعه به معرفی مفاخر پرداخته و گردشگران را راهنمایی کردند، اجرا شد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به برگزاری برنامه نمایشی «تاریخ به وقت فروردین»، اظهارکرد: نخستین مرحله این نمایش با محوریت معرفی آداب و رسوم زمان قدیم اصفهان به مدت سه روز در پل خواجو و پس از آن به مدت سه روز در تکیه کازرونی و آب انبار کازرونی برگزار شد و مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار گرفت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار