یک جهیزیه بی‌نظیر ایرانی

فارغ از افرادی که قدرت فکر و انتخاب دست خودشان نیست بلکه دست چشم درآوردن‌های اقوام و آشنایان است. آیا لازم است که خانواده‌ای با سطح معمولی حتما سراغ برند‌هایی برود که قیمتی ماورایی‌تر از جیب شان دارد؟ آیا هیچ نمونه داخلی وجود ندارد.

فارغ از افرادی که قدرت فکر و انتخاب دست خودشان نیست بلکه دست چشم درآوردن‌های اقوام و آشنایان است. آیا لازم است که خانواده‌ای با سطح معمولی حتما سراغ برند‌هایی برود که قیمتی ماورایی‌تر از جیب شان دارد؟ آیا هیچ نمونه داخلی وجود ندارد.

به گزارش میزان، در بازه زمانی عقد تا عروسی، زمان تحقیق و تفحص در حوزه شناسایی بهترین کالا‌ها و مارک‌ها برای خرید جهیزیه است. از دختر خاله سه ساله تا عمه ۹۰ ساله هر کدام نظراتی درباره مارک‌های مختلف لوازم خانه و آشپزخانه که کدام خوب و کدام خوب نیست ارائه می‌دهند.
از سوی دیگر پرس و جو از اینکه کدام برند معروف‌تر است و قیمت آن یکی چقدر است، فکر اکثر قریب به اتفاق خانواده‌ها این شده که می‌خواهیم پول بدهیم پس یک جنس خارجیخوب بخریم که عمری کار کند؛ و طرف دیگر ماجرا فقط کیفیت بالای این اجناس بیگانه زاده نیست بلکه در چشم کردن و پُز و کلاس در مقابل قوم شوهر نیز می‌باشد.
در این میان اغلب نام برند‌های مختلف خارجی است که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. در نتیجه آن‌ها که دستشان به دهنشان می‌رسد بدون هیچ تردیدی سراغ همین برند‌های دهان پرکن می‌روند تا به‌خیال خود دخترشان را با سربلندی هرچه بیشتر راهی خانه‌بخت کنند! اما وقتی خانواده‌ای که البته مشکل مالی هم ندارد، قید خرید اجناس خارجی را بزند، این سؤال پیش می‌آید که چرا دست روی وسایلی گذاشته‌اند که اسم و رسم چندانی ندارند؟! یا به دنبال خرید کالا‌هایی بر می‌آیند که "ساخت ایران" بر روی آن‌ها حک شده است؟ چرا برخی سرزنش اقوام داخلی و اقوام خارجی (فامیل شوهر) را به جان می‌خرند، اما باز برایشان مهم است که وسیله‌ای که می‌خواهند به عنوان وسایل نوعروس به خانه بخت ببرند توسط یک ایرانی ساخته شده باشد و پولی که در ازای خرید آن می‌دهد در چرخه اقتصاد داخلی بچرخد؟
فارغ از افرادی که قدرت فکر و انتخاب دست خودشان نیست بلکه دست چشم درآوردن‌های اقوام و آشنایان است. آیا لازم است که خانواده‌ای با سطح معمولی حتما سراغ برند‌هایی برود که قیمتی ماورایی‌تر از جیب شان دارد؟ آیا هیچ نمونه داخلی وجود ندارد که آن‌ها به جای قرض گرفتن از دوست و فامیل و چک دادن‌هایی که گاهی بعد از عروسی فرزندان هم پاس نمی‌شود، حتما سراغ اجناس بیگانه زاده بروند؟
یک چینی خارجی که معادل دو یا سه دست سرویس چینی ایرانی است آیا هرگز لب پر یا شکسته نمی‌شود؟ بلور و کریستال‌های ایرانی نمی‌توانند مانند خارجی‌ها در ویترین خانه جا خوش کنند؟ با لوازم برقی ایرانی نمی‌توان گوشت چرخ کرد، آب میوه گرفت، سالاد و یا چای دم کرد؟ روی تشتک ایرانی نمی‌توان خوابید؟ لباسشویی ایرانی لباس شما را نمی‌شوید و یخچالش مواد خوراکی شما را نگهداری نمی‌کند؟ با تلویزیون ایرانی نمی‌توان برنامه تماشا کرد؟ با همه وسایلی که مشابه آن در داخل وجود دارد می‌توان همان کار‌هایی را انجام داد که با وسایل خارجی. گرچه در برخی از محصولات ممکن است وسایل پر صدا باشند، اما شنیدن این صدا یعنی اینکه شما صدای اقتصاد داخلی را در شنیده اید و آن را بیصدا نکرده اید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار